درون جبری(نسبی) در فضاهای برداری

نویسندگان

چکیده مقاله:

در فضاهای برداری لزوما نمی توان از مفهوم همسایگی استفاده کرد و لذا درون توپولوژیکی در این فضاها مفهومی ندارد. به همین دلیل، در فضاهای برداری، مفاهیمی مانند درونجبری و درون جبری نسبی جایگزین مفهوم درون توپولوژیکی می شوند. در این مقاله، برخی خواص پایه ای این درون های تعمیم یافته را مورد مطالعه قرار می دهیم. علاوه بر مطالعه خواص این تعاریف جبری، رابطه بین آن ها و برخی مفاهیم توپولوژیکی را بررسی می نماییم. با تئجه به این که مخروط ها  نقش مهمی در بهینه سازی و آنالیز محدب ایفا می کنند، یکی از اهداف اصلی این مقاله، مرور ویژگی های درون جبری( نسبی) مخروط هاست. همچنین مثال هایی برای روشن تر شدن مباحث این نوشتار آورده ایم. سرانجام، به کاربرد این مفاهیم جبری در بهینه سازی برداری پرداخته ایم.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تعامد برکوف-جیمز در فضاهای برداری نرمدار

در این مقاله به بیان چگونگی گسترش رابطۀ تعامد دو بردار در فضاهای ضرب داخلی به فضاهای برداری نرمدار می پردازیم. رابطۀ تعامد بِرکوف-جیمز و انواع دیگر تعامد را معرفی و ویژگی های آنها را از دید هندسۀ فضاهای برداری نرمدار بیان می کنیم.

متن کامل

فضاهای برداری با یکه ترتیبی

در این پایان نامه نظریه *-فضاهای برداری مرتب با یکه ترتیبی را گسترش می دهیم. نتایج اصلی راجـع به تابعک هـای خطـی با مقادیـر مثبت و حالت ها را اثبات کـرده، و نشـان می دهیـم که (نیم) نرم ترتیـبی روی فضای عناصر خودالحاقی توسیع های چندگانه ای به (نیم) نرمی ترتیبی روی کل فضا می پذیرد. سه نمونه از این (نیم) نرم ها را به منظور مطالعه بیشتر انتخاب کــرده و اهمیت آنها را برای جبرهای عملگری و دستگاههای ع...

15 صفحه اول

فضاهای اندازه برداری p - تایی

فرض کنیدr جبرجدا کننده از زیرمجموعه های x وe فضای موضوعامحدب نا ارشمیدسی هاسدروف کامل و m:r-e اندازه جمع پذیرمتناهی وکراندار است. توابع m - اندازه پذیر، انتگرال توابع روی x نسبت به m ونیز همگرایی دراندازه برای این نوع اندازه هامطرح وبه برخی نتایجی مرتبط بیان می گردد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 32  شماره 53

صفحات  55- 71

تاریخ انتشار 2013-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023