گونه جدیدی از جنس Astragalus در کردستان

نویسندگان

  • حسین معروفی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان، سنندج، ایران
چکیده مقاله:

گونه جدید A. montis-nacarouzii Maassoumi & Maroofi بعنوان گونه جدید متعلق به بخش Hymenostegisاز کردستان، کوه نکروز شرح داده می شود. گونه جدید از منطقه‌ای معرفی می‌گردد که تاکنون جمع‌آوری چندانی صورت نگرفته است و این گونه در بسیاری از صفات با گونه‌های خویشاوند خود چون A. glumaceus Boiss. و  A. pediculariformis Maassoumi تفاوت‌های چشمگیری دارد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدیدی از جنس astragalus در کردستان

گونه جدید a. montis-nacarouzii maassoumi & maroofi بعنوان گونه جدید متعلق به بخش hymenostegisاز کردستان، کوه نکروز شرح داده می شود. گونه جدید از منطقه ای معرفی می گردد که تاکنون جمع آوری چندانی صورت نگرفته است و این گونه در بسیاری از صفات با گونه های خویشاوند خود چون a. glumaceus boiss. و  a. pediculariformis maassoumi تفاوت های چشمگیری دارد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس گون (Astragalus L. ) در ایران

گونه Astragalus memoriosus  از بخش ‍Caraganella به عنوان گونه جدیدی معرفی و شرح داده می‌شود. از ویژگیهای این گونه در بخش، بلندی آن به طول حدود 100 سانتی‌متر، بلندی پایک گل‌آذین و ساقه‌های نقره‌ای رنگ است. گونه مذکور با داشتن اختصاصات زیر از گونه نزدیک خود A. reshadianusتشخیص داده می‌شود. طول پایک گل‌آذین بلند، خوشه به طول 8 تا 12 سانتی‌متر (نه 5/1 تا 2 سانتی‌متر)، کاسه‌گل پوشیده از کرکهای سیاه ...

متن کامل

گونه جدیدی از جنس گون (Astragalus) از سمنان

گونه Astragalus magistratus بعنوان گونه جدیدی از علم گیاهشناسی از منطقه سمنان نامگذاری و معرفی می‌شود. این گونه با داشتن گل‌آذین سرسان با پایک بلند و نازک و همچنین کاسبرگ‌هایی با دندانه‌های خطی و یا نخی شکل مشخص می‌گردد.

متن کامل

گونه جدیدی از بخش Halicacabus از جنس گون (Astragalus L.) در ایران

گونه جدید Astragalus brevipilus از شمال غربی ایران شرح داده می‌شود. گونه مذکور اولین گونه متعلق به گروه واجد کرکهای متفرق، خوابیده و کوتاه از بخش Halicacabus است که از ایران گزارش می‌گردد. اختلافات این گونه با نزدیکترین خویشاوندان آن توضیح داده می‌شود.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس گون (astragalus) از سمنان

گونه astragalus magistratus بعنوان گونه جدیدی از علم گیاهشناسی از منطقه سمنان نامگذاری و معرفی می شود. این گونه با داشتن گل آذین سرسان با پایک بلند و نازک و همچنین کاسبرگ هایی با دندانه های خطی و یا نخی شکل مشخص می گردد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس گون (astragalus l. ) در ایران

گونه astragalus memoriosus  از بخش ‍caraganella به عنوان گونه جدیدی معرفی و شرح داده می شود. از ویژگیهای این گونه در بخش، بلندی آن به طول حدود 100 سانتی متر، بلندی پایک گل آذین و ساقه های نقره ای رنگ است. گونه مذکور با داشتن اختصاصات زیر از گونه نزدیک خود a. reshadianusتشخیص داده می شود. طول پایک گل آذین بلند، خوشه به طول 8 تا 12 سانتی متر (نه 5/1 تا 2 سانتی متر)، کاسه گل پوشیده از کرکهای سیاه ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 12  شماره 1

صفحات  92- 93

تاریخ انتشار 2006-07-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023