یک گونه جدید از جنس Umbelliferae) Bupleurum) از گیلان، ایران

نویسنده

چکیده مقاله:

یک گونه جدید از جنس Umbelliferae) Bupleurum) از گیلان، ایران برای علم گیاه‌شناسی شرح داده شده، تصویر آن ارائه می‌گردد. ویژگی ریخت شناسی گونه مذکور و تصویر آن نیز ارائه می‌گردد و با گونه‌های مجاور مقایسه می‌گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یک گونه جدید از جنس umbelliferae) bupleurum) از گیلان، ایران

یک گونه جدید از جنس umbelliferae) bupleurum) از گیلان، ایران برای علم گیاه شناسی شرح داده شده، تصویر آن ارائه می گردد. ویژگی ریخت شناسی گونه مذکور و تصویر آن نیز ارائه می گردد و با گونه های مجاور مقایسه می گردد.

متن کامل

گزارش یک گونه جدید از جنس Trigonella از ایران

گونه‌ Trigonella grandiflora Bunge که از استان خراسان جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

متن کامل

یک گونه جدید از جنس .Nepeta L از ایران

گونه جدید Nepeta makuensis از ایران نامگذاری و شرح داده می‌شود. این گونه از بخش Psilonepeta Benth. بوده و با داشتن کاسه گل لوله‌ای-استکانی که در ناحیه گلو متورم و پهن می‌باشد، مشخص می‌گردد. حلقه کرک در این گونه در قسمت میانی لوله کاسه گل قرار گرفته که این صفت متفاوت از سایر گونه‌ها است که در آنها حلقه کرک در قاعده دندانه‌ها واقع شده است.

متن کامل

دو گونه جدید و گزارش یک گونه جدید از جنس کوزینیا (بخش Cynaroideae ) از غرب ایران

گونه‌های Cousiniadalahuensisو ‍C. mobayeniiاز استان کرمانشاه شرح داده می‌شوند که به ترتیب نزدیکترین وابستگان آنها گونه‌های C.mobayenii بررسی می‌شود. همچنین گونه Cousiniaqandilica که تاکنون فقط از عراق گزارش شده بود برای اولین بار از استان آذربایجان ( بین سردشت و پیرانشهر) گزارش می‌گردد.

متن کامل

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

متن کامل

یک گونه جدید از جنس Linaria در ایران

گونه Linaria karajensis از ایران نامگذاری و معرفی می‌شود. این گونه متعلق به بخش Linariaاست. گونه L. karajensis با گونه L. lineolata و L. elymatica قرابت زیادی دارد، لیکن باL. lineolata در طول خامه، مهمیز و کاسبرگ، پوشش کرکی کاسبرگ، شکل و اندازه سلول‌های پوششی دانه اختلاف دارد. از طرفی اختلاف آن با L. elymatica در شکل و اندازه سلول‌های پوششی دانه، طول دانه، جام،‌ دمگل، خامه، مهمیز، پوشش کرکی و س...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 21  شماره 2

صفحات  83- 85

تاریخ انتشار 2015-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023