پارگی نوک قلب ناشی از ترومای نافذ (گزارش موردی)

Authors: not saved
Abstract:

ترومای نافذ قلب یک اورژانس پزشکی بوده و نیاز به مداخله فوری دارد. عوامل متعددی در بروز جراحت نافذ قلبی نقش داشته که مهم ترین آنها زخم ناشی از یک شی نوک تیز مثل چاقو و گلوله می باشد. این زخم ها بسته به اندازه خود علایم بالینی متفاوتی ایجاد می کنند، به طوری که در زخم های کوچک تامپوناد قلبی و در زخم های برگ خونریزی شدید و شوک هموراژیک تابلوی غالب است.بیمار مورد بررسی آقای 45 ساله ای است که متعاقب درگیری، دچار چاقوخوردگی در دو نقطه قفسه صدری شده و با حالت ضعف و بی حالی و خونریزی شدید و اختلالات تنفسی به اورژانس آورده شده و پس از اقدامات اولیه احیا، فورا به اتاق عمل فرستاده شد. در اتاق عمل بعد از انجام توراکوتومی اورژانسی سمت چپ قفسه صدری، پارگی ناحیه نوک قلب (Apex) مشخص گردید که با گذاشتن انگشت در محل پارگی، خونریزی کنترل شده و سپس با نخ پرولن ترمیم صورت گرفت و سپس پارگی های پریکارد، لوب تحتانی ریه چپ و دیافراگم ترمیم شد.بیمار پس از 48 ساعت تحت معاینه قلبی قرار گرفته و پس از انجام اکوکاردیوگرافی و گرافی سینه، پس از 7 روز با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گزارش یک مورد درمان موفق ترومای نافذ قلب

 ترومای نافذ قلب معمولا تهدید کننده حیات بوده و نیاز به مداخله اورژانس جراحی دارد. اکثر این بیماران قبل از رسیدن به مراکز درمانی فوت می‌کنند و تعداد زیادی نیز علی رغم اقدامات درمانی، بعلت شوک طول کشیده زنده نمی‌مانند. ما در انجا به معرفی بیمار 42 ساله‌ای می‌پردازیم که بدنبال ترومای نافذ توراکس چپ به علت چاقو در فضای پنجم بین دنده‌ای چپ با شوک و کاهش هوشیاری به اورژانس آورده شد و در نهایت با حال...

full text

گزارش یک مورد از ترومای نافذ شکمی

مقدمه: مدیریت بیهوشی و جراحی از ترومای شکمی اغلب چالش‌‌برانگیز می‌باشند. توصیف بیمار: در این مطالعۀ موردی، ما پسر بچه‌ای ١٠ ساله با ترومای نافذ قدام شکمی به وسیلۀ میله آهنی را معرفی کردیم. یافته‌ها: بعد از باز کردن شکم، هیچ یک از احشاء شکمی آسیب ندیده بودند. نتیجه‌گیری: موقعیت‌یابی برای انتوباسیون و برش میلۀ آهنی مورد بحث قرار گرفت.

full text

گزارش یک مورد درمان موفق ترومای نافذ قلب

ترومای نافذ قلب معمولا تهدید کننده حیات بوده و نیاز به مداخله اورژانس جراحی دارد. اکثر این بیماران قبل از رسیدن به مراکز درمانی فوت می کنند و تعداد زیادی نیز علی رغم اقدامات درمانی، بعلت شوک طول کشیده زنده نمی مانند. ما در انجا به معرفی بیمار 42 ساله ای می پردازیم که بدنبال ترومای نافذ توراکس چپ به علت چاقو در فضای پنجم بین دنده ای چپ با شوک و کاهش هوشیاری به اورژانس آورده شد و در نهایت با حال ...

full text

گزارش یک مورد از ترومای نافذ شکمی

مقدمه: مدیریت بیهوشی و جراحی از ترومای شکمی اغلب چالش برانگیز می باشند. توصیف بیمار: در این مطالعۀ موردی، ما پسر بچه ای ١٠ ساله با ترومای نافذ قدام شکمی به وسیلۀ میله آهنی را معرفی کردیم. یافته ها: بعد از باز کردن شکم، هیچ یک از احشاء شکمی آسیب ندیده بودند. نتیجه گیری: موقعیت یابی برای انتوباسیون و برش میلۀ آهنی مورد بحث قرار گرفت.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 27  issue 3

pages  380- 383

publication date 2009-09

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

No Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023