بازیابی انرژی حرارتی زمین با استفاده از مدارهای نیروزای سیالهای مبرد

نویسندگان

  • عزراساسون
  • حامد امام جمعه زاده
  • زین العابدین نجات
چکیده مقاله:

مخارن آب گرم زیر زمینی و چشمه های آب گرم سطحی وقتی دارای درجه حرارت پایین تر از نقطه جوش آب باشد مستقیما نمی توانند در سیکلهای تولید نیرو مورد استفاده قرار بگیرند . برای بازیابی گرمای این منابع انرژی حرارتی زمین ممکن است از سیکل رانکلین سیالهای مبرد انجام گرفته و نتایج آن در این مقاله آمده است . برای تکمیل مطالعه حداکثر درجه حرارت مولد بخار سیال متناسب با نوع و با توجه به نقطه بحرانی انتخاب شده است .

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

انرژی حرارتی زمین قسمت سوم "کاربرد انرژی

کاربردهای انرژی حرارتی زمین به علت قابلیت انعطاف آن در تولید نیروی برق –صنایع –کشاورزی –پزشکی و غیره فراوان است این انرژی با دارا بودن منبع حرارتی دائمی و عدم تولید آلودگی در محیط زیست در سالهای اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته است در این مقاله سعی شده است کاربردهای مختلف آن به خلاصه قید گردد تا اهمیت این نوع انرژی برای کشورمان که صادر کننده نفت و گاز است آشکار گردد .

متن کامل

مطالعه تجربی تولید آب شیرین با استفاده از بازیابی حرارت تلف شده از فتوولتاییک با استفاده از لوله حرارتی

در این مقاله یک نوع آب شیرین‌کن با به کارگیری انرژی تجدیدپذیر خورشیدی به منظور شیرین سازی آب شور بررسی شده است. پس از ساخت آب شیرین‌کن خورشیدی در ابتدا عمق بهینه آب شور در مخزن آب به صورت تجربی بررسی گردید. در ادامه به بررسی میزان تولید آب شیرین از طریق میعان بخار روی پوشش شیشه‌ای و دیواره‌های مخزن پرداخته شد که بیشینه آب تولید شده در شرایط تقطیر معمولی مربوط به ساعت 14:00 و به میزان (kg⁄(m^2 h...

متن کامل

انرژی حرارتی زمین (1) قسمت اول –معرفی موضوع

در قسمت اول مقاله منحصراً آشنایی با انرژی حرارتی زمین بعمل آمده است در مقالات بعدی روشهای مختلف اکتشاف و بهره برداری از جنبه های علوم و مهندسی مورد بحث قرار خواهد گرفت . لازم به تذکر است که مطالب ذکر شده از منابعی خلاصه شده که که در مسافرت یازده هفته ای نویسنده بعنوان ماموریت مطالعاتی از طرف دانشگاه تهران در ژاپن بدست آمده است .

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 37  شماره 0

صفحات  -

تاریخ انتشار 1977-09-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023