تحلیل نظارت الکترونیکی به عنوان مصداقی از جایگزین‌های حبس

نویسندگان: ثبت نشده
چکیده مقاله:

تحلیل نظارت الکترونیکی به عنوان مصداقی از جایگزین­های حبس دکتر کرم جانی پور[1] چکیده: نظارت الکترونیکی که به مثابه جایگزینی برای مجازات حبس مطرح شده است در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بیش از چهاردهه است که به کار گرفته شده و با توجه به پژوهش­های انجام شده تاثیر مثبتی در حبس زدایی و کاهش آمار تکرار جرم مجرمین داشته است. در ایران برای نخستین بار در قوانین جدید آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی مصوب 1392 به رسمیت شناخته شده ولی هنوز آن طور که باید نزج نیافته است. نظارت الکترونیکی به عنوان مصداقی از جایگزین­های حبس از طریق حبس خانگی و کنترل مجرمین با فناوریهای الکترونیکی می­تواند نقش بسزایی در کاهش آثار زیانبار زندان آن هم برای مجرمین کم خطر داشته باشد و مسیر باز اجتماعی شدن بزهکار را تسهیل نماید. در این مقاله با نگاهی گذرا به کیفر نظارت الکترونیکی چالش­ها و فرصت­های این جایگزین حبس در نظام عدالت کیفری ایران بررسی خواهد شد. واژگان کلیدی: نظارت الکترونیکی، جایگزین حبس، بازاجتماعی شدن، حبس زدایی [1]- استادیار و عضو هیئت علمی، گروه حقوق جزا و جرم شناسی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، کهکیلویه و بویراحمد، ایران [email protected] این مقاله مستخرج از رساله دکتری نویسنده می باشد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اختفای الهی به مثابة مصداقی از شر بی‌وجه

فیلسوف دین معاصر، ویلیام لئونارد رو، با تلفیق سه قرائت ممکن از شرور قرینه‌ای، برهانی الحادی را بر اساس شر طرح کرده است. ادعای او این است که شرور بسیاری در جهان واقع رخ می‌دهند که اگر خدای ادیان ابراهیمی وجود می‌داشت می‌توانست بی ‌آن‌که خیر برتری از دست برود یا ضرورت تجویز شری به‌مراتب فاجعه‌بارتر پیش آید از آن جلوگیری کند. او در تقریرهای متأخر خود این‌گونه شرور را که ما نمی‌توانیم خداوند را به ...

متن کامل

صفحه‌های سنگی، مصداقی از اسناد ملی

صفحه‌های سنگی فارسی اسنادی تاریخی هستند که ویژگی‌های منحصر به خود را دارند و به دلیل چگونگی ضبط آثار هنرمندان ایرانی روی آن‌ها از ارزش بالایی برخوردارند. در این نوشتار کوتاه علاوه بر بیان ویژگی‌های این صفحه‌ها لزوم حفظ و نگهداری آن‌ها به عنوان یک وظیفۀ ملی و خدمتی فرهنگی گوشزد شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 9  شماره 35

صفحات  1- 25

تاریخ انتشار 2018-08-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023