توزیع وایبل کوماراسوامی

نویسندگان

  • انوشیروان غفاری‌پور استادیار، ریاضی، دانشگاه یاسوج
چکیده مقاله:

در این مقاله به معرفی توزیع وایبل کوماراسوامی و بیان برخی از ویژگی‌های این توزیع می‌پردازیم. این توزیع یک مدل کاملاً منعطف در تحلیل داده‌های مثبت است. توزیع وایبل کوماراسوامی شامل زیرمدل‌های خاص از جمله توزیع‌های وایبل‏ نمایی شده‏، رایلی نمایی شده‏، نمایی نمایی شده‏، وایبل و همچنین توزیع جدید نمایی کوماراسوامی است. عبارات صریح برای گشتاورها‏، تابع مولد گشتاور‏ها و همچنین نتایجی از ‏شبیه‌سازی بر روی توزیع را ارائه می‌دهیم.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

توزیع وایبل نمایی شده

در مدل فشار- نیرو، نیرو (x) و فشار (y)، به عنوان متغیرهای تصادفی در نظر گرفته می شوند و قابلیت اعتماد یک مولفه در یک دوره، به صورت احتمال بیشتر بودن نیرو از فشار در طول دوره یعنی (p(y<x، تعریف می شود. هدف اصلی این پایان نامه، برآورد (r=p(y<x ، زمانی که x و y دو متغیر تصادفی از توزیع وایبل نمایی شده هستند، می باشد. خانواده ی وایبل نمایی شده، که توسط مودهولکار و اسریواستاوا در سال 1993 معرفی شد...

15 صفحه اول

توزیع کوماراسوامی و ویژگی های آن

در این پایان نامه خصوصیات آماری توزیع کوماراسوامی بیان می شود. برآورد پارامترهای توزیع با استفاده از روش درستنمایی ماکسیمم برای ساختارهای مختلف پارامتری مورد بررسی قرار می گیرد. و همچنین برخی از روابط بازگشتی برای گشتاورها و گشتاورهای ضربی آماره های ترتیبی تعمیم یافته از توزیع کوماراسوامی بیان خواهد شد.

15 صفحه اول

توزیع کوماراسوامی و تعمیم های آن

این توزیع در بسیاری از پدیده های طبیعی با نتایجی شامل حدود بالا و پائین، مانند قد افراد ، نمرات امتحانی،درجه حرارت هوا،داده های آبی و... کاربرد دارد.هدف ما در این پایان نامه معرفی و بررسی این توزیع است.

توزیع بتای تعمیم یافته وایبل

برای مدل بندی نرخ شکست های سهمی شکل یا سهمی وارونه، برخی از نسخه های توزیع وایبل، مانند توزیع تعمیم وایبل تعدیل یافته و توزیع بتا وایبل تعمیم یافته را معرفی می کنیم و با توجه به این دو توزیع، توزیع شش پارامتری جدید بتا وایبل تعدیل یافته تعمیم یافته را ارائه می دهیم. اهمیت این توزیع ها، در مدل بندی نرخ شکست های غیریکنوا، به خوبی نرخ شکست های یکنوا است که در تحلیل بقا و قابلیت اطمینان بسیار رایج ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 1  شماره 2 (بهار و تابستان 1395)

صفحات  55- 62

تاریخ انتشار 2016-11-21

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023