عملیات حرارتی همگن سازی چدنهای نشکن از طریق ذوب جزئی

نویسندگان

  • محمد نیلی احمد آبادی
  • مسعود مصلایی پور یزدی
چکیده مقاله:

یکی از مشکلات اساسی حین انجماد چدنهای نشکن جدایش عناصر آلیاژی می باشد جدایش عناصر آلیاژی منجر به افت خواص چدنهای نشکن به منظور نشکن آستمپر شده می شود در این پژوهش ضمن بررسی نحوه توزیع عناصر آلیاژی گرافیت زا و کاربید زا در زمینه چدنهای نشکن به منظور همگن نمودن توزیع عناصر آلیاژی در زمینه چدنهای نشکن برای اولین بار عملیات حرارتی همگن سازی از طریق ذوب جزئی به کار گرفته شد . نتایج SPOT- EDS نمونه ها حاکی از توزیع یکنواخت و همگن شدن توزیع عناصر آلیاژی پس از عملیات حرارتی همگن سازی بود نتایج آنالیز تصویری از نمونه های همگن و آستمپر شده نشان داد عملیات حرارتی همگن سازی با استفاده از ذوب جزئی بر همگن نمودن ریز ساختار پس از عملیات حرارتی استمپرینگ چدنهای نشکن بسیار موثر می باشد بررسی مورفولوژی گرافیتها قبل و بعد از عملیات حرارتی همگن سازی از طریق ذوب جزئی حاکی از تاثیر جزئی عملیات حرارتی همگن سازی از طریق ذوب جزئی بر مورفولوژی گرافیتها بود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عملیات حرارتی همگن سازی چدنهای نشکن از طریق ذوب جزئی و مدلینگ آن

یکی از اهداف مهم در تولید چدنهای نشکن ، تهیه چدن نشکن آستمپر شده با خواص مکانیکی بهینه می باشد. جدایش عناصر آلیاژی در حین انجماد مذاب چدنهای نشکن منجر به افت خواص مکانیکی و پایین آمدن کارایی عملیات حرارتی آستمپرینگ چدنهای نشکن می شود.

15 صفحه اول

اثر پارامترهای عملیات حرارتی دوفازی سازی بر ریزساختار چدن نشکن آلومینیوم دار

در این پژوهش، اثر زمان آستنیته کردن بر تغییرات ریزساختاری در حین عملیات حرارتی دوفازی سازی در چدن­های نشکن آلومینیوم­دار بررسی گردیده است. بدین منظور نمونه­های چدن نشکن تهیه شده پس از انجام عملیات آنیل فریتی، به مدت 10دقیقه در کوره اتمسفر هوا در دمایC° 600 پیشگرم و سریعاً به محیط آلومینیوم با دو دمای C°920 و C°950 منتقل و از زمان 1 دقیقه تا 15 دقیقه آستنیته و سپس در روغن با دمای C°25 کوئنچ شدند....

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 37  شماره 3

صفحات  -

تاریخ انتشار 2003-11-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023