نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

نویسنده

چکیده مقاله:

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مطالعه و بررسی نامساوی حسابی - هندسی

نامساویها مهمترین ابزارهای ریاضی محض و کاربردی هستند و حتی از تساویها نیز بسیار مهمترند. اما در تحقیقات و پژوهشهای آموزسش ریاضی توجه کمی به آنها شده است اغلب دانش آموزان درک درستی از تفاوت بین مساویها ونامساویها ندارند. یکی از این نامساویهای بسیار مهم و کاربردی نامساوس میانگین حسابی هندسی است که از اساسی ترین نامساویها در کل ریاضیات میباشد و اثباتهای متعددی توسط ذانشمندان بزرگی همچون پولیا، کوش...

بهبودهایی از نامساوی های توابع محدب هندسی برای عملگرها

در این مقاله، تظریفی از تابع محدب هندسی ارائه که به کمک آن چندین نامساوی شناخته شده از توابع محدب هندسی بهبود داده شده‌ است. در پایان نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است. نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است.

متن کامل

بررسی نسبت میانگین های حسابی و هندسی دنباله ی اعداد اول

در این پایان نامه رفتار مجانبی نسبت میانگین حسابی به هندسی چند دنباله شامل دنباله اعداد طبیعی‏، دنباله اعداد اوّل‏ و دنباله مقادیر تابع اویلر را بررسی می کنیم. خواهیم دید که حد نسبت مذکور در مورد اعداد اوّل مشابه حد نسبت مذکور برای اعداد طبیعی است.‎ ‎‎در آخر دترمینان اسمیث را ‎نیز‎ مورد مطالعه قرار می دهیم. در قسمت پیوست پایان نامه به بیان دو اثبات از قضیه اعداد اوّل می پردازیم.

قیمت‌گذاری اختیارات آسیایی بر مبنای لگاریتم استاندارد شده میانگین هندسی

اختیار‎ آسیایی (یا اختیار میانگین) اختیاری است که بازده آن وابسته به میانگین قیمت دارایی پایه در سراسر یا بخشی از عمر اختیار است. قیمت‌گذاری اختیارات آسیایی بهصورت تحلیلی و عددی مشکل است و جواب دقیق برای این اختیارات در محیط بلک-شولز وجود ندارد و تمام جواب‌ها تقریبی هستند. فرمول‌های کران پایین و بالا برای قیمت این اختیارات توسط راجرز و شی محاسبه شده است که تفاوت کران پایین و کران بالا مستقل از ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 30  شماره شماره 47

صفحات  1- 14

تاریخ انتشار 2011-07-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023