کارایی براوردگرها در توزیع وایبول

نویسنده

چکیده مقاله:

در این مقاله براورد ماکسیمم درستنمایی1 و براورد نااریب با کم‌ترین واریانس به‌طور یکنواخت2 تابع چگالی احتمال و تابع توزیع تجمعی توزیع وایبول را به‌دست می‌آوریم و سپس با استفاده از شبیه‌سازی مونت‌کارلو و یک مجموعه داده‌های واقعی با محاسبه‌ی میانگین مربع خطای3 براوردگرها به مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تعمیم جدید توزیع وایبول

در این مقاله توزیعی جدید بر مبنای توزیع وایبول ارائه  می‌شود. این توزیع دارای سه پارامتر است که نرخ شکست‌های صعودی، نزولی، وان شکل، تک‌مدی و صعودی نزولی صعودی را شامل می‌شود. سپس خواص  توزیع مورد بررسی قرار می‌گیرد آنگاه با استفاده از یک مجموعه  داده واقعی ویژگی‌های آن با برخی از تعمیم‌های توزیع وایبول مقایسه می‌شود.

متن کامل

توزیع جدید وایبول انتظار معکوس

در این مقاله توزیعی جدید بر مبنای توزیع وایبول ارائه می‌شود و سپس خواص این توزیع جدید مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از یک مجموعه داده واقعی با برخی توزیع های تعمیم‌یافته توزیع وایبول مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

متن کامل

توزیع جدید وایبول انتظار معکوس

در این مقاله توزیعی جدید بر مبنای توزیع وایبول ارائه می شود و سپس خواص این توزیع جدید مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از یک مجموعه داده واقعی با برخی توزیع های تعمیم یافته توزیع وایبول مورد مقایسه قرار می گیرد.

متن کامل

چندجمله‌ای‌های استرلینگ و تعمیمی جدید از توزیع وایبول-هندسی

در این مقاله یک توزیع پنج پارامتری جدید به نام توزیع بتاوایبول هندسی که نرخ شکست آن افزایشی، کاهشی و گودالی شکل است معرفی می‌شود و به کمک چندجمله‌ای‌های استرلینگ، تابع چگالی احتمال و برخی از ویژگی‌های آن مانند تابع‌های نرخ خطر و بقا، گشتاورها و چندک، آنتروپی‌های رنی و شانون، گشتاورهای آماره‌های مرتب، میانگین مانده عمر و میانگین مانده عمر معکوس به‌دست آورده می‌شود. همچنین با روش ماکسیمم درستنم...

متن کامل

برآورد تابع‌های چگالی احتمال و توزیع تجمعی توزیع بتا وایبول هندسی

 در این مقاله برآوردهای ماکسیمم درستنمایی، نااریب با کمترین واریانس به طور یکنواخت، صدکی، بهترین برآورد صدکی تک-مشاهده‌ای در خانواده برآوردهای صدکی تک-مشاهده‌ای و بهترین برآورد صدکی دو-مشاهده‌ای در خانواده برآوردهای صدکی دو-مشاهده‌ای مبتنی بر آماره‌های ترتیبی برای تابع چگالی احتمال و تابع توزیع تجمعی توزیع بتا وایبول هندسی، خصوصا با تابع نرخ خطر گودالی و تک‌مدی شکل که برای مدل‌بندی داده‌های مرب...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 26  شماره 1

صفحات  89- 106

تاریخ انتشار 2015-09

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023