گزارش گونه‌های جالبی از تیره Gramineae در ایران

نویسنده

چکیده مقاله:

گونه‌های Beckmannia eruciformis subsp. eruciformis و Glyceria caspica که قبلاً فقط در لیست پراکنش جغرافیایی برخی فلورها از ایران ذکر شده بود، از شمال غرب و شمال ایران گزارش داده می‌شوند. رویشگاه دقیق گونه‌ها بر اساس جمع‌آوری نمونه‌های هرباریومی مشخص و پراکندگی آنها در دنیا توضیح داده می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گزارش گونه های جالبی از تیره gramineae در ایران

گونه های beckmannia eruciformis subsp. eruciformis و glyceria caspica که قبلاً فقط در لیست پراکنش جغرافیایی برخی فلورها از ایران ذکر شده بود، از شمال غرب و شمال ایران گزارش داده می شوند. رویشگاه دقیق گونه ها بر اساس جمع آوری نمونه های هرباریومی مشخص و پراکندگی آنها در دنیا توضیح داده می شود.

متن کامل

گونه جدید و گزارش گونه‌های جالبی از ایران

گونه Centaurea khuzistanica به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. Centaurea dimirezii, Ehretia obtusifolia, Nigella nigellastrum, Serratula erucifolia وجود گونه‌های Peucedanum officinale, Saccharum spontaneum که در برخی فلور‌ها از ایران گزارش شده بودند، تائید می‌گردد.

متن کامل

گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (Rubiaceae) از ایران

گونه.Crucianella macrostachya Boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع‌آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع‌آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

متن کامل

گونه جدید و گزارش گونه های جالبی از ایران

گونه centaurea khuzistanica به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می شود. گونه های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. centaurea dimirezii, ehretia obtusifolia, nigella nigellastrum, serratula erucifolia وجود گونه های peucedanum officinale, saccharum spontaneum که در برخی فلور ها از ایران گزارش شده بودند، تائید می گردد.

متن کامل

گزارش گونه‌های جدید و کمیاب از تیره Cyperaceae از ایران

طی جمع‌آوری نمونه‌های گیاهی از استان خوزستان، نمونه‌هایی از گونه Eleocharis atropurpurea و همچنین گونه‌های Cyperus iria, Fimbristylis miliacea و Schoenoplectus lupulinus جمع‌آوری گردید. گونه  Eleocharis atropurpurea  برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود و بقیه گونه ها به عنوان گونه های کمیاب از ایران جمع‌آوری شده و به همین جهت منطقه انتشار آنها گزارش می‌شود.

متن کامل

گزارش گونه جدید از تیره گل‌گاو‌زبان (Boraginaceae) از ایران

 گونه‌های  Lappula drobovii ، Suchtelenia calycina var. acanthocarpa ، Solenanthus turkestanicus ، Trichodesma bamianicum برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. رویشگاه تمام این گونه‌ها استان خراسان می‌باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 5  شماره 2

صفحات  91- 94

تاریخ انتشار 1992-11-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023