گونه جدید و گزارش گونه‌های جالبی از ایران

نویسنده

  • ولی‌اله مظفریان موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، تهران - ایران
چکیده مقاله:

گونه Centaurea khuzistanica به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. Centaurea dimirezii, Ehretia obtusifolia, Nigella nigellastrum, Serratula erucifolia وجود گونه‌های Peucedanum officinale, Saccharum spontaneum که در برخی فلور‌ها از ایران گزارش شده بودند، تائید می‌گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدید و گزارش گونه های جالبی از ایران

گونه centaurea khuzistanica به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می شود. گونه های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. centaurea dimirezii, ehretia obtusifolia, nigella nigellastrum, serratula erucifolia وجود گونه های peucedanum officinale, saccharum spontaneum که در برخی فلور ها از ایران گزارش شده بودند، تائید می گردد.

متن کامل

گزارش گونه های جالبی از تیره gramineae در ایران

گونه های beckmannia eruciformis subsp. eruciformis و glyceria caspica که قبلاً فقط در لیست پراکنش جغرافیایی برخی فلورها از ایران ذکر شده بود، از شمال غرب و شمال ایران گزارش داده می شوند. رویشگاه دقیق گونه ها بر اساس جمع آوری نمونه های هرباریومی مشخص و پراکندگی آنها در دنیا توضیح داده می شود.

متن کامل

گزارش جدید گونه Oxalis articulata از ایران

تیره اگزالیداسه در ایران منحصرا دارای جنس Oxalis است. در این مقاله گونه‌ای چندساله به نام O. articulata از ایران گزارش می‌شود. از این جنس تنها یک گونه بنام O. corniculata قبلا از ایران ذکر شده است.

متن کامل

گزارش جدید گونه Amaranthus spinosus از ایران

گونه (Amaranthus  spinosus  L. (Amaranthaceae  که ازاراضی ماسه‌ای پناهگاهحیات وحش لوندویل (در نزدیکی آستارا) در استان گیلان جمع‌آوری شده است، برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

متن کامل

گزارش گونه جدید از جنس Psychrogetonاز ایران

گونة‌ Psychrogeton cabulicus که از استان خراسان جمع‌آوری شده است، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. این گونه با گونه مجاور خود Psychrogeton andryaloidesمقایسه گردیده است. نمونة مورد نظر از شمال غربی خراسان جمع‌آوری شده و در هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می‌گردد.

متن کامل

گزارش دو گونه جدید از ایران

دو گونه جدید شامل Lythrum virgatum L.  و Pelargonium quercetorum Agnew برای اولین بار از ایران گزارش داده می‌شوند. این گیاهان از شمال غرب ایران جمع‌آوری شده‌اند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 5  شماره 2

صفحات  83- 90

تاریخ انتشار 1992-11-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023