The categorization of “Iran’s handicrafts” at the intersection of “Westernism discourse” with “Orientalism discourse” in the Qajar period

نویسندگان

چکیده مقاله:

This article intends to research the categorization and separation of “handicraft of Iran” in relation to the “Westernism” and “Orientalism” discourses in the Qajar discursive atmosphere by discourse analysis method and answers the questions of how “Handicrafts” is categorized at this intersection in the Qajar period, and how did these applied works changed into functional objects in the service of articulating those discourses, and the subject of the “artisan artist” was emerged? The results show that in this period, during Iran’s confrontation with the West under the Westernism discourse, the hegemonic structure of the Orientalism discourse and its actors in Iran such as Murdoch Smith, the actions of Royal discourse subjects (such as Shah) and their cultural and economic decisions to move west, led to the categorization of Iran’s handicrafts based on the “material of the work”, which still dominates this field. In this discursive atmosphere, the works of handicrafts that were previously used in the context of the lives of kings, courts, religious rites and people, turned into objects with an identity function (representing Iranian identity) in the discourse of modernity -for which everything was the object of study- and they served and articulated the Orientalism discourse, and during this process, a rupture appears in the concept of the “artisan” subject and shifts to the “artisan artist” subject.  

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

heterogeneity within the orientalist discourse: representation of the orient in womens travelogues and mens paintings

from 1950s onward, new theories and critical approaches burgeoned across humanities. these theories were context-oriented; as a result, the analysis of discursive practices gained significance. thus, social, political, historical and cultural discourses that have been hitherto marginalized and considered inferior to literary texts, were introduced as important texts to be analyzed by critics. o...

the effect of using critical discourse analytical tools on the improvement of the learners level of critical thinking in reading comprehension

?it is of utmost priority for an experienced teacher to train the mind of the students, and enable them to think critically and correctly. the most important question here is that how to develop such a crucial ability? this study examines a new way to the development of critical thinking utilizing critical discourse analytical tools. to attain this goal, two classes of senior english la...

on the relationship between using discourse markers and the quality of expository and argumentative academic writing of iranian english majors

the aim of the present study was to investigate the frequency and the type of discourse markers used in the argumentative and expository writings of iranian efl learners and the differences between these text features in the two essay genres. the study also aimed at examining the influence of the use of discourse markers on the participants’ writing quality. to this end the discourse markers us...

15 صفحه اول

romantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas

عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

a critical analysis of ideology in discourse: the case of “the chrysanthemums” by john steinbeck تحلیل انتقادی ایدئولوژی در گفتمان: بررسی ’ گلهای داوودی’ اثر جان اشتاینبک

چکیده امروزه‚ اعتقاد بر این مطلب که زبان تنها ابزاری جهت برقراری ارتباط نبوده‚ بلکه وسیله ای در جهت شکل گیری هویت‚ ارزش ها‚ وایدئولوژی های اعضای جامعه می باشد به طور گسترده ای فراگیر شده است. بنابر این‚ گفتمان ها بی تاثیر از ایدئولوژی پدید آورندگان نبوده و متعاقبا بر درک خوانندگان یا شنوندگان از حقیقت تاثیرگذارند. فیرکلاف (2003) بر این باور است که گفتمان ها به واسطه ایدئولوژی غالبی که در خود د...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 11  شماره 44

صفحات  73- 86

تاریخ انتشار 2022-12

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023