مجتبی وحیدی اصل

استادیار گروه نرم افزار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهید بهشتی تهران

[ 1 ] - تحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه

پژوهش حاضر با تحلیل یک بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا سعی دارد پتانسیل های این فناوری را در یادگیری همیارانه تبیین نماید. بر همین اساس، سوال پژوهش حاضر چنین مطرح شده است که تا چه اندازه اصول پنج گانه یادگیری همیارانه در بازی مذکور نمود دارند. اهمیت این موضوع به پتانسیل منحصربفرد واقعیت افزوده در حفظ محیط واقعی در کنار محیط مجازی برمی گردد که امکان تعامل چهره به چهره و د...

[ 2 ] - شناسایی چالشهای اجرای بازی‌وارسازی در آموزش‎های سازمانی

کاهش انگیزه و سطح پایین مشارکت کارکنان در دوره‌های آموزشی، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای سازمان است. به‌منظور کاهش این مسئله، روش‌های متنوعی برای بهبود آموزش‌های سازمانی ازجمله اتخاذ رویکرد بازی‌‎وارسازی مطرح‌شده‌اند تا بدین ترتیب انگیزش کارکنان برای مشارکت فعال در دوره‌ها و به‌طورکلی، بهره‌‎وری آموزش افزایش یابد. مقاله حاضر ضمن توجه به اثربخشی رویکرد پُرطرفدار بازی‌‎وارسازی، شناسایی چالش‎های اجر...

[ 3 ] - شناسایی بدافزارهای فراریخت با ترکیب تحلیل ایستا و پویا

بدافزارنویسان از فنون متعددی استفاده می­کنند تا روش کشف نرم­افزارهای ضد بدافزار را خنثی کنند. یکی از این روش­های مؤثر، فراریخت‌کردن بدافزار با فنون مبهم­سازی است. فراریختی ساختار کد را آن­چنان تغییر می­دهد که ضمن حفظ رفتار بدافزار، ساختار و الگوی کد آن عوض شود. پژوهش‌گران به­تازگی روشی برای کشف بدافزارهای فراریخت پیشنهاد کرده­اند که بر اساس تحلیل ایستای کد بدافزار کار می­کند. مسئله اینجاست که ک...