محمدجعفر یوسفیان کناری

استادیارگروه ادبیات نمایشی، دانشکده ی هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

[ 1 ] - کارکردهای دراماتیک عمق میدان در سینمای ایران دهه ی 80

چکیده عمق میدان در سینمای ایران کارکردهای فراوانی داشته است اما تا کنون کمتر پژوهشی را می توان یافت که به چگونگی مواجه ی فیلمسازان ایرانی با عمق میدان پرداخته باشد. این پژوهش تلاش میک‌ند تا با نگرشی تحلیلی-توصیفی به چگونگی برخوردِ کارگردان های ایرانی با سطوح متفاوت تصویر در دهه ی 80 بپردازد. در گام نخست شش فیلم از سینمای ایران به عنوان جامعه ی آماری انتخاب شده است: شب های روشن )فرزاد مؤتمن،...

نویسندگان همکار