فرمولاسیون یک سیستم نوین دارورسانی کنترل ریلیز کولونی

پایان نامه
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
  • نویسنده کبری اینانلو
  • استاد راهنما فاطمه اطیابی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1381
چکیده

داروهای پروتئین دسته بزرگی از داروها هستند که بدلیل حساس بودن ساختمانشان نسبت به محیط دستگاه گوارش (اسید معده، آنزیم های موجود در روده باریک) تاکنون تجویز خوراکی آنها غیر ممکن بوده است. اکثر داروهای پروتئین بصورت تزریقی و تعداد کمی از آنها بصورت اسپری بینی و مخاط چسب ها قابل استفاده هستند . این دسته داروها عموما نیمه عمر کوتاهی داشته و برای رسیدن به اثر درمانی در بدن باید بصورت مداوم تزریق شوند، به همین دلیل یافتن راهی که بتوان این داروها را بصورت خوراکی استفاده کرد گام مهمی برای بیماران خواهد بود، که البته این پایان نامه بدان می پردازد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تهیه سیستم دارورسانی کولونی مزالامین

داروی مزالامین یک داروی ضدالتهاب موضعی است که با مهار سنتز پروستاگلندینها در درمان بیماریهای التهابی کولون استفاده می شود.در مصرف خوراکی ،این دارو به مقدار زیادی در قسمت بالای دستگاه گوارش جذب می شود و از طرفی دیگر دوز بالای این دارو درمان بیماریهای التهابی کولون که موجب نیاز به تکرار مصرف این دارو می شود سبب بروز مشکلاتی در دارودرمانی می گردد.

15 صفحه اول

نانوسوسپانسیون ها: رویکردی نوین در دارورسانی

خلاصهسابقه و هدف: تعداد زیادی از داروهای توسعه یافته جدید به طور ناچیزی در هر دو واسطه آلی و مائی قابل حل هستند که با روش های مرسوم فرمولاسیون، چنین ترکیباتی فراهمی زیستی پائینی از خود نشان خواهند داد. یک رویکرد نوید بخش برای حل این مشکل تولید نانو ذرات دارو (برای مثال نانوسوسپانسیون) است. افزایش حلالیت و فراهمی زیستی داروهای کم محلول یا نامحلول با کمک فن آوری نانوسوسپاسیون مورد بررسی قرار گرفت...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023