تحقیق در باره گویش اصفهان و تهران : یک بررسی مقدماتی

پایان نامه
چکیده

مقایسه دو گویش اصفهانی و تهرانی موضوع رساله حاضر است . این مقایسه مقدماتی و در آن بیشتر واجشناسی و بعضی از اختلافات دستوری دو گویش مورد بحث قرار گرفته است .

منابع مشابه

بررسی روایی و پایایی مقیاس فقدان لذتجویی Snaith–Hamilton در دانشجویان دانشگاه اصفهان: یک بررسی مقدماتی

  Background and Objective : Anhedonia is one of the most important and prevalent problems in depression and schizophrenia. Thus the aim of this study was the investigation of the validity and reliability of Snaith–Hamilton Anhedonia Scale.   Material and Methods: The present research is of survey type, with the aim of Validation. The participants of the study were 209 (65 males, 144 females) s...

متن کامل

گزارشی در باره گویش سیوند

در این رساله گویش سیوند، محل و حوزه جغرافیائی آن معرفی می شود و سپس ساخت آن (مخصوصا" افعال گویش) مورد مطالعه قرار می گیرد. این مطالعه بنیاد ساخت گرایانه دارد. در رساله رابطه گویش سیوندی با گویشهای شمال ایران روشن میشود.

15 صفحه اول

بررسی روایی و پایایی مقیاس فقدان لذتجویی snaith–hamilton در دانشجویان دانشگاه اصفهان: یک بررسی مقدماتی

چکیده زمینه و هدف: فقدان لذتجویی یکی از مهم ترین علایم شایع در اختلالات افسردگی و اسکیزوفرنیا می باشد از این رو بررسی روایی و پایایی مقیاس فقدان لذتجویی هدف پژوهش حاضر بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی با هدف اعتباریابی می باشد. تعداد 209 نفر(65 پسر و 144 دختر) از دانشجویان دانشگاه اصفهان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای بررسی روایی مقیاس فقدان لذتجویی از روش های روایی محتوا، هم...

متن کامل

تحقیق در گویش بلوچی

رساله حاضر به بررسی گویش بلوچی پرداخته است . ابتدا فهرستی الفبایی از واژه های فارسی همراه با معادل بلوچی آنها بدست داده شده و سپس موارد اختلاف و تشابه آنها و نیز فرآیندهای آوایی این گویش مورد پژوهش قرار گرفته است .

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023