مطالعه واکنش افزایشی 6،3،2،1 -تتراهیدرو فتالیمید روی استرهای غیر اشباعی ?,? در غیاب حلال

پایان نامه
چکیده

حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید ضایعات همواره مورد تایید پژوهشگران صنعتی و دانشگاهی بوده است. در این راستا حذف حلالهای آلی و جایگزین کردن آنها توسط حلال های سبز در چند دهه اخیر مورد توجه شیمیدانان قرار گرفته است . یکی از واکنشهای مهم و اساسی در شیمی سنتزی واکنش آزا مایکل است اغلب فرآورده های به دست آمده از این واکنشها دارای خواص بیولوژیکی هستند . بر این اساس تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. با عنایت به اهمیت و نقش بیولو‍‍ژیکی و دارویی فتالیمید و مشتقاتش، در این کار تحقیقی مشتقات جدید فتالیمید از واکنش آن با فوماریک استرها در غیاب حلال سنتز شده اند . برای بهینه کردن شرایط واکنش ، نوع حلال و نوع باز مورد مطالعه قرار گرفت . نتایج به دست آمده نشان می دهد که استفاده از dabco به عنوان باز در مجاورت tbab به عنوان محیط یونی بالا و در شرایط بدون حلال با دمای 100 درجه سانتی گراد بهترین راندمان و کمترین زمان را به دست می دهد. ساختار همه ترکیبات توسط طیفهای ir ، h nmr1 ، 13c nmrو mass تائید شده است..

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

افزایش مایکل آمین های آلیفاتیک و آروماتیک به اولفین های غیر اشباعی در حضور TMSCI در شرایط بدون حلال

در این مقاله یک روش عملی موثر و سریع برای افزایش مایکل ترکیبات کربونیل دار α وβ غیر اشباعی به مشتقات آمین های آلفاتیک و آروماتیک با بهره های بسیار عالی توسعه داده شده است.

متن کامل

افزایش مایکل آمین های آلیفاتیک و آروماتیک به اولفین های غیر اشباعی در حضور tmsci در شرایط بدون حلال

در این مقاله یک روش عملی موثر و سریع برای افزایش مایکل ترکیبات کربونیل دار α وβ غیر اشباعی به مشتقات آمین های آلفاتیک و آروماتیک با بهره های بسیار عالی توسعه داده شده است.

متن کامل

مطالعه واکنش های چندجزیی در شرایط حلال یا بدون حلال

در این تحقیق، ما تهیه مشتقات تیازول-2-ایمین با واکنش سه جزیی از فنیل ایزوتیوسیانات، مشتقات آمین و 2-برومواستوفنون در حضور مقدار کاتالیتیکی caco3 در اتانول تحت شرایط رفلاکس را گزارش کردیم. بنزیمیدازول ها به طور گسترده ای به عنوان دارو، قارچ کش و در سنتز ترکیبات شیمیایی به کار می روند. در این تحقیق واکنش مشتقات آسیل ایزوتیوسیانات ها با اتیل برمواستات و برمواستوفنون مورد مطالعه قرار گرفته است. نت...

سنتزمشتقات جدید 2 – تیوهیدانتوئین با استفاده از واکنش افزایشی مایکل تحت شرایط بدون حلال

حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید ضایعات همواره مورد تایید پژوهشگران بوده است. کاهش و یا حذف حلال های آلی یکی از اهداف مهم شیمیسبز است. یکی از واکنش های مهم و اساسی در شیمی سنتزی واکنش آزامایکل است، اغلب فرآورده های به دست آمده از این واکنش ها دارای خواص بیولوژیکی هستند. بر این اساس تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. به دلیل اهمیت بیولوژیکی و فارماکولوژیکی تیوهیدانتوئین و مشتقات آن (...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه محقق اردبیلی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023