ساختار توابع پیوسته یکنواخت روی گروه های فشرده موضعی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به بررسی توابع پیوسته ی یکنواخت روی یک جبرباناخ دلخواه می پردازیم و شرایطی را که این توابع با دوگان جبر باناخ برابر است مطالعه می کنیم. همچنین توابع پیوسته ی یکنواخت روی یک گروه فشرده موضعی دلخواه را معرفی و به برخی از خواص آنها می پردازیم. در پایان یکریختی های طولپا بین این توابع را معرفی و ارتباط آنها را با یکریختی های توپولوژیکی گروه بیان می کنیم.

منابع مشابه

هم دورهای پیوسته در گروه های فشرده موضعی

در این پایان نامه روشی مقدماتی برای محاسبه حل پیوسته ای از معادله تابعک دو هم دور ها در گروه های فشرده موضعی حل پذیر بیان می کنیم منظور از روش مقدماتی یعنی از هندسه دیفرانسیل و تئوری گروه لی یا کوهمولوژی گروه استفاده نمی کنیم.

15 صفحه اول

مجموعه ی درونیاب تقریب پذیر برای جبرهای توابع روی گروه های فشرده ی موضعی

فرض کنیم g یک گروه توپولوژیک با همانی e باشد و a(g)?l^? (g). زیر مجموعه ی t?g را (الف)مجموعه ی درونیاب a(g). می نامیم اگر تابع کران دار f:t?c را بتوان به تابع f ?:t?c توسیع داد به طوری که f ??.a(g) ؛ (ب) مجموعه ی درونیاب تقریب پذیر a(g)می نامیم اگر مجموعه ی درونیاب a(g). باشد و برای هر همسایگی u از e، همسایگی های باز v_1 و v_2 از e با شرط v ?_1?v_2?u وجود داشته باشند به طوری که برای هر t_1?t...

15 صفحه اول

عمل گروه فشرده موضعی روی بعضی از نیم گروه های فشرده سازی

اگر g گروه فشرده موضعی و ug بزرگترین نیم گروه فشرده سازی باشد، آنگاه برای هر عنصر s از گروه g که sعنصر همانی نباشد در ug داریم:sx برابر x برای هر x عضو ug نخ.اهد بود. این موضوع را ویچ برای هر گروه فشرده موضعی بیان کرد. در این پایان نامه این موضوع را در فشرده سازی wap و فشرده سازی luc از گروه فشرده موضعی gبررسی می کنیم.

15 صفحه اول

آشنایی با حلقه های توابع پیوسته

این مقاله شرحی است از روند تاریخی پیدایش نظریه حلقه های توابع پیوسته و بیان موضوعات اصلی پژوهش در این زمینه از ریاضیات همراه با توصیف فعالیت های پژوهشی انجام شده در کشور طی سالهای گذشته و در حال حاضر.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023