تئوری های گرانشی تعمیم یافته

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه مورد خاصی از نظریه های گرانشی تعمیم یافته را، برای تصحیح نسبیت عام اینشتین، به نام نظریه های گرانشی f(r) مطالعه می کنیم. دلیل چنین بررسی هائی، مسایل موجود در کیهان شناسی، نظیر انرژی تاریک، ماده تاریک، انبساط شتابدار جهان در زمان های دور، همچنین بر طرف کردن ضعف های موجود در زمینه صورت بندی گرانش کوانتومی و...می باشد. پس از ذکر خلاصه ای از تاریخچه نظریه های گرانشی تعمیم یافته، به تفضیل، نظریه های گرانشی f(r) را با تمام صورت بندی های ممکن بررسی کرده، معادلات میدان مربوطه را بدست می آوریم. همچنین هم ارزی این نظریه ها را با کلاس خاصی از تظریه های تعمیم یافته اسکالر-تانسوری به نام نظریه های برانس- دیکی بررسی می کنیم و در انتها معادلات میدان در نظریه گرانشی f(r) را برای چند مورد خاص بررسی کرده، شرایط هم ارزی جواب ها با جواب های اینشتین را بدست می آوریم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

مطالعه جنبه های دینامیکی در تئوریهای گرانشی تعمیم یافته

جنبه های دینامیکی از جمله شتاب جهان را با مفروضات متعدد مورد بررسی قرار دادیم.

بررسی پایداری گرانشی سیستم های حلقه ای در نظریه ی تعمیم یافته گرانشی (mog)

هدف از نگارش این پایان نامه بررسی سیستم های حلقه ای در نظریه تعمیم یافته گرانشی mog است. از این رو ابتدا این نظریه را معرفی و تفاوت آن را با نسبیت عام اینشتین بررسی می کنیم. سپس پایداری گرانشی سیستمی حلقه ای متشکل از n ذره با جرم های برابر m در حال گردش حول یک جسم مرکزی سنگین را مطالعه می کنیم. برای این کار ابتدا دینامیک سیستم در حالت پایه را توصیف و معادلات حرکت را بدست می¬آوریم. سپس با استفاد...

مولد های انعطاف پذیر برای مفصل های FGM تعمیم یافته

خانواده ای از تعمیم های مفصل FGM موسوم به خانواده نیمه پارامتری وجود دارد که توسط تابع مولد پایه-توزیع ایجاد می شود. این مولد ها عموماً برای توزیع های متقارن بررسی شده اند و انعطاف پذیری کمی دارند. در این مقاله روشی برای به دست آوردن توزیع های نا متقارن پیشنهاد می کنیم که انعطاف پذیری مولدهای توزیع-پایه و در نتیجه مدل را افزایش می دهد. علاوه براین، روشی برای تعمیم مولد ها درحالت کلی ارائه خواه...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز - دانشکده فیزیک

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023