معادلات تفاضلی ولترا

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان
  • نویسنده یاسر فرهادی
  • استاد راهنما رضا معمارباشی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

در این پایان نامه به بررسی پایداری وکرانداری معادلت تفاضلی ولترا میپردازیم.در ادامه به تخمین جوابهای این نوع از معادلات میپردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معادلات شکار-شکارچی لوتکا-ولترا

کاربرد ریاضی در اکولوژی، زیست شناسی، محیط زیست و غیره را هر کسی می تواند متوجه شود. به ویژه ریاضی در مسئله شکار-شکارچی که به معادله شکار-شکارچی شناخته شده است فراوان استفاده شده است. در حقیقت معادلات دیفرانسیل در حوزه های زیادی از علوم دیگر استفاده شده است.به هر حال اکثر مسائل طبیعت با توابعی نامشخص درگیرند. در این مقاله حالت محیط زیستی شامل دو گونه جمعیتی از شکار-شکارچی بررسی شده است و از جایی...

متن کامل

روش محاسباتی برای حل معادلات انتگرال ولترا- فردهلم ترکیبی غیرخطی

در این مقاله، حل معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی، بااستفاده ازتوابع بلاک - پالس اصلاح شده سه بعدی(m3d-bfs) بررسی شده است. این روش معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی را به دستگاه معادلات غیرخطی جبری تبدیل می کند. شرح مثال ها گویای کارایی و سادگی روش ارایه شده می باشد.

متن کامل

ارائة یک مدل معادلات تفاضلی برای بررسی دورهای تجاری

این مطالعه تلاشی برای تشخیص دورهای تجاری در اقتصاد ایران از طریق به‎مدل درآوردن ساختار همزمان عرضه و تقاضای کل پویا است. روش مدل سازی استفاده از فرایند پویا و همزمان عرضه و تقاضای کل بوده و در فضای تحلیل دورهای تجاری پولی، مدلی از نوع معادلات تفاضلی مرتبة اول طراحی، پیشنهاد و حل شده است. این مدل دو جواب خصوصی همگن و عمومی غیرهمگن دارد که به‎ترتیب در برآوردها وضعیت پایدار و نیز وضعیت اخلال‎های د...

متن کامل

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

متن کامل

معادلات تفاضلی گویاباضرایب متناوب

دراین رساله مابدنبال شرایطی هستیم که تحت آنهامعادلات تفاضلی باضرایب متناوب خواص ذکرشده دربالا راداشته باشند.

15 صفحه اول

معادلات تفاضلی فازی

در این پایان نامه برخی خواص دینامیکی سیستم فازی(u(n+1)=f(u_n بررسی شده است. علاوه براین شرایط وجود جواب مثبت معادله تفاضلی فازی گویای (x(n+1)=a+x_n/x_(n-m و کران داری آن جواب بررسی شده است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023