بازه های بدون ریشه برای چند جمله ای رنگی گراف

پایان نامه
چکیده

گراف g را در نظر بگیرید. تعداد حالت های رنگ آمیزی گراف g با t,… ,3 ,2,1 رنگ را با p(g,t) نشان می دهیم و آن را چندجمله ای رنگی گراف g می نامیم. مسئله ما در اینجا پیدا کردن مکان ریشه های حقیقی چند جمله ای رنگی خانواده ای از گراف ها است. میدانیم (-?,0) و ( 0,1 ) بازه های بدون ریشه برای p(g,t) هستند. گراف تقریبا مثلثی شده g یک گراف مسطح چندگانه بدون طوقه است که می توان آن را طوری رسم کرد که یک ناحیه آن به وسیله دور c_k با k?3 محدود شده باشد و ناحیه های دیگر آن به وسیله دور c_3 محدود شوند. اگر k=3 آنگاه g یک گراف مثلثی شده است. نشان می دهیم که برای هر گراف مثلثی شده، p(g,t) هیچ ریشه حقیقی غیر صحیحی در بازه (-?,2.546602…)ندارد. نشان خواهیم داد که p(g,t) هیچ ریشه ای در بازه ‍(1,32/27 ] ندارد. علاوه برآن گراف هایی را می سازیم که چندجمله ای رنگی آن ها دارای ریشه ای است که به اندازه دلخواه به 32/27 میل می کند. خانواده ای از گراف های 2- همبند که تحت یک عملگر خاص بسته اند را معرفی میکنیم و نشان میدهیم که هر گراف در این خانواده هیچ ریشه رنگی در بازه (1,2) ندارد.

منابع مشابه

چند جمله ای های رنگی

در این پروژه ابتدا خلاصه ای از تاریخچه ای و نحوه پیدایش این چند جمله ای ، به علاوه مفاهیم و تعاریف مقدماتی مربوط به آن را آورده ایم. در فصل دوم با معرفی تعمیم های مختلف این چند جمله ای ، مثلا چند جمله ای رتبه ای ، چند جمله ای تات ، چند جمله ای چند رنگی و چند جمله ای چند رنگی قوی پرداخته ایم . همچنین در ادامه ، ارتباط میان این تعمیم ها با یکدیگر و با چند جمله ای رنگی را بدست آورده ایم. سپس با بع...

15 صفحه اول

ریشه های چند جمله ای های رنگی یک حلقه ی ‎4‎ خوشه ای

فرض کنیم a، b، c و d چهار عدد صحیح مثبت باشد و "k" _"a" ، "k" _"b" ، "k" _"c" و "k" _"d" گراف های کامل به ترتیب با a، b، c و d راس باشند اگر هر راس "k" _"a" و "k" _"c" را با هر راس از "k" _"b" و "k" _"d" مجاور کنیم گرافی شبیه به گراف شکل مقابل می شود. که آن را با نماد "r" _"a,b,c,d " نمایش می دهیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023