? -نیم ابر حلقه ها و برخی خواص آن ها

پایان نامه
چکیده

مفهوم ? - حلقه ها توسط نوباسوا معرفی شد و بلافاصله بعد از وی در سال 1966، بارنس این مفهوم را توسعه داد و نتایجی به دست آورد. مفهوم ? - نیم حلقه ها نیز توسط روآ به عنوان توسیعی از ? - حلقه ها معرفی شد. قالب اصلی این رساله بیان مفاهیم و اثبات قضیه های گوناگون در ? - نیم ابر حلقه ها است. مفهوم نیم گروه سه تایی توسط باناخ معرفی شد. وی با استفاده از مثالی نشان داد که یک نیم گروه سه تایی قابل تبدیل به یک نیم گروه معمولی نیست. در این رساله مفاهیم ? -نیم ابرحلقه و ? - نیم ابرحلقه سه تایی معرفی می شوندکه تعمیمی از نیم حلقه، نیم ابرحلقه و ابرحلقه هستند. مفهوم? - نیم ابرحلقه ها، توسیعی از نیم حلقه ها، نیم ابرحلقه ها و ? - نیم حلقه ها است. سپس مفهوم ایده آل ناهموار (ایده آل اول ناهموار) مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین رابطه ی بین تقریب بالایی و تقریب پایینی مطالعه شده است. در ادامه، مفهوم حاصل ضرب مختلط معرفی و نتایج مرتبط بدست می آیند. به علاوه، وجود عملگری همورد بین همدسته?? نیم-ابرحلقه ها و همدسته نیم حلقه ها بررسی می شود. در نهایت، مفاهیم ? - نیم ابر حلقه های منظم و ساده معرفی و وجود عملگری همورد بین همدسته ? -نیم ابر حلقه های جابجایی ضعیف و نیم حلقه ها بررسی می شوند. واژه های کلیدی: ? - نیم ابرحلقه، نیم ابرحلقه سه تایی، تقریب بالایی و پایینی، حاصلضرب مختلط، نیم حلقه اساسی.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

دنباله ی دقیق نیم مدول ها روی نیم حلقه ها

این پایان¬نامه بر اساس منبع [1]نوشته شده است. در این پایان¬نامه دنباله دقیق نیم مدول ها روی نیم حلقه ها مورد بررسی قرار می گیرند. چند نتیجه کاربردی برای مطالعه لم های همولوژیکی بدست می آیند [2]. همچنین لم پنج و لم مار مورد بررسی قرار می گیرند که در جدیدی برای مطالعه همولوژیکی اشیا در این رسته را می گشاید [3].

فضاهای هندسی متعدی قوی و کاربرد آن در ابر گروه ها و نظریه نیم گروه ها

در این پایان نامه ما فضای هندسی و فضای هندسی متعدی قوی را تعریف می کنیم و همچنین روابط اساسی ~ و ? روی این فضاهای هندسی معرفی می شوند. خانواده p?(h) از زیر مجموعه های ابرگروه h به طوری که فضای هندسی (h, p?(h)) متعدی قوی شود را تعیین می کنیم. در آخر فضای هندسی ?- متعدی قوی چپ ( راست)را به عنوان تعمیمی از فضای هندسی متعدی قوی تعریف و برخی از خواص آن را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهیم.

15 صفحه اول

زحل مالک حلقه ها (قسمت اول)

زحل باشکوه، ششمین سیاره از خورشید، دورترین جهان شناخته شده در عهد باستان می­ باشد و با کمترین سرعت حول منطقه­ البروج حرکت می ­کند. یونانیان باستان این سیاره را به نام کرونوس، پدر زئوس، معرفی کرده ­اند زیرا در این داستان­ ها، سیاره زحل قبل از خدای کاشت و بذرافشانی نام گذاری شده است. یونانیان باستان، زحل را با خدای باستانی زمان که بعدها پدر زمان شد، مربوط دانسته ­اند. نام سیاره از کلمه Sat...

متن کامل

زحل مالک حلقه ها- قسمت دوم

زحل باشکوه، ششمین سیاره از خورشید، دورترین جهان شناخته شده در عهد باستان می­ باشد و با کمترین سرعت حول منطقه­ البروج حرکت می­ کند. یونانیان باستان این سیاره را به نام کرونوس، پدر زئوس، معرفی کرده­ اند زیرا در این داستان­ ها، سیاره زحل قبل از خدای کاشت و بذرافشانی نام گذاری شده است. یونانیان باستان، زحل را با خدای باستانی زمان که بعدها پدر زمان شد، مربوط دانسته ­اند. سیاره زحل، خورشید را در مساف...

متن کامل

سنتز ومطالعه خواص برخی از پلی سل ها

از کندانساسیون اسیدهای دیمر چرب (1و2و3) یا ملح دی پتاسیم آنها با اکسید یا املاح فلزی دو ظرفیتی ، ترکیبات ماکرومولکولی خطی بنام پلی سل تهیه میگردد که درجه پلی کندانساسیون آنها کاملا بستگی به شرائط عمل و استئوکیومتری بودن کامل مواد اولیه دارد .

متن کامل

نظریه رادیکال برای نیم حلقه ها

در این پایان نامه قصد داریم رده های رادیکال را برای نیم حلقه ها تعریف کنیم که اگر حلقه ای به عنوان یک نیم حلقه در نظر گرفته شود،آنگاه رادیکال نیم حلقه با رادیکال حلقه یکی باشد.در واقع به علت فقدان ساختار درونی در یک نیم حلقه،لزوماً تمام خواص مطلوب از رادیکال حلقه ی متناظر را دارا نمی باشد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023