فرایند ارشتین-آلنبک تعمیم یافته

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم
  • نویسنده ندا محمدی
  • استاد راهنما افشین پرورده
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

فرایندهای ارشتین_آلنبک کاربرد وسیعی در زمینه ی بیمه، نظریه ریسک، ریاضیات مالی و فیزیک دارند. لذا در این جا به مطالعه ی این قبیل فرایندها پرداخته می شود. در حقیقت هدف از این پایان نامه.بررسی شرایط لازم و کافی برای وجود جواب مانای معادله دیفرانسیل تصادفی ارشتین_آلنبک با اغتشاش لوی است. شرایط مذکور در ارتباط با همگرایی (با احتمال یک) چند انتگرال تصادفی مطرح می شود. از این رو به شرایط لازم و کافی برای همگرایی (با احتمال یک) این انتگرال ها پرداخته شده و ساختار جواب مانا و یکتایی آن (در صورت وجود) نیز مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آن به بررسی خواص توزیعی، از قبیل شرایط گشتاوری، رفتار دم و پیوستگی توزیع جواب مانای معادله تصادفی پرداخته شده است. به طور دقیق تر گشتاور اول، دوم و تابع خود همبستگی بر حسب فرایند لوی اولیه محاسبه شده است؛ همچنین رفتار دم جواب مانا و تحت شرایطی خاص و شرایط لازم و کافی برای پیوسته (مطلق) بودن توزیع جواب مانای معادله تصادفی مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

یک مدل تعمیم یافته برای ارزیابی قابلیت اعتماد نرم افزار براساس فرایند پواسون ناهمگن

با توجه به کاربردهای گسترده سیستم‌های نرم‌افزاری، لزوم تولید نرم‌افزارهای تقریبا بدون خطا و با کیفیت بالا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. قابلیت اعتماد نرم‌افزار یک رهیافت مهم برای ارزیابی کیفیت نرم‌افزار در نظر گرفته می‌شود. مدل‌سازی قابلیت اعتماد نرم‌افزار براساس فرایند پواسون ناهمگن یکی از روش‌های کاملا موفق در مهندسی قابلیت اعتماد نرم‌افزار می‌باشد. در این مقاله ابتدا مدل عمومی رشد قابلیت ا...

متن کامل

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

توسیع ایده ماکسیمم آنتروپی برای اندازه های اطلاع تعمیم یافته

آنتروپی رنی ماکسیمم و آنتروپی تی‌سالیس ماکسیمم توسیع ایده آنتروپی ماکسیمم به رده بزرگتری از آنتروپی شانون است. در این مقاله ضمن معرفی آنتروپی رنی ماکسیمم به برخی از توزیع‌های خاص که آنتروپی رنی را ماکسیمم می‌کند، اشاره می‌شود. توزیع‌های دارای آنتروپی رنی ماکسیمم به شکل توزیع‌های توانی هستند. برخی از ویژگی‌های توزیع‌های توانی ارائه و نمایش جدیدی از آنتروپی رنی حاصل می‌شود. به بحث مینیمم اندازه ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023