درباره ی نوارهای برخی از نیم گروه های خاص

پایان نامه
چکیده

هدف این پایان بررسی نوارهای برخی از نیم گروه هاست. ابتدا در فصل اول به ارائه ی برخی از تعاریف و قضایای مقدماتی می پردازیم که در فصل های بعد مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از رادیکال های اصلی، مشخصات کوچک ترین نیم مشبکه ی هم نهشت روی یک نیم گروه را بیان می کنیم. در فصل دوم ویژگی های نوارهای نیم کروه های ?-ساده،?n-ساده و ?-ساده را مشخص می کنیم و درانتهای فصل ویژگی نیم گروه هایی را بیان می کنیم که یک نیم مشبکه از نیم گروه های ?n-ساده اند. در فصل سوم نیم گروه هایی را بررسی می کنیم که هر زیرنیم گروهشان ارشمیدسی است و مشبکه ی این نیم گروه ها را مطالعه می کنیم. هم چنین مشخصات نیم مشبکه ی ماتریس های نیم گروه های ارشمیدسی چپ و به طور خاص ماتریس های نیم گروه های ارشمیدسی چپ را ارائه می دهیم. در بخش آخر شرایط یک نوار از نیم گروه های ارشمیدسی را به دست می آوریم. ا در آخرین فصل نیم گروه های الحاقی-توانی را تعریف کرده و نیم گروه هایی را مشخص می کنیم که نوارهایی از نیمگروه های الحاقی-توانی هستند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

برخی ملاحظات نظریه اندازه ی درباره اندازه ی هار و پیچش اندازه ها روی گروه و نیم گروه توپولوژیک

در این پایان نامه نتایج کلی درباره ی منظم درونی و منظم بیرونی بودن و گسترش اندازه های بورل ضعیف و بورل بررسی می شوند. سپس این قضایا برای اندازه هار روی یک گروه توپولوژیک موضعا فشرده به کار گرفته میشوند. گسترش های انداره هار از جنبه های مختلفی بررسی می شود.

15 صفحه اول

رده بندی نیم گروه های توپولوژی و نیم گروه های معکوس توپولوژی خاص

در این پایان نامه، هدف اصلی رده بندی نیم گروه های توپولوژی معکوس با توجه به خواص توپولوژی می باشد. برای رسیدن به این هدف، ابتدا برخی قضایای پیوستگی نگاشت معکوس آورده شده است. سپس در ادامه خواص نیم گروه دودوری بیان شده که به این کلاس بندی کمک می کند، به خصوص وقتی که نیم گروه (0-)ساده نیز باشد. در نهایت دو رده بندی اساسی پیراگروه توپولوژی ریس و توسیع های برند یا مجموعی از آنها برای نیم گروه های ت...

15 صفحه اول

نتایجی درباره گروه های کامل

فرض کنید یک G گروه کامل باشد. در این مقاله با روش جدیدی ثابت می کنیم که هر خودریختی از گروه G را می توان به طور یکتا به یک خودریختی از گروه پوششی G گسترش داد. همچنین ثابت می کنیم اگر G یک فاکتور مرکزی از گروهی مثل H باشد آنگاه هر خودریختی از گروه G به طور یکتا به یک همریختی از گروه پوششی G به H گسترش پیدا می کند.

متن کامل

تشخیص پذیری برخی از گروه های خطی خاص تصویری به وسیله مرتبه ی عناصر

فرض کنیم g یک گروه متناهی ?(g) مجموعه مرتبه عناصر g باشد ((?(g h( را تعداد کلاس های یکریختی از گروه متناهی h نمایش می دهیم که ?(h) = ?(g). به منظور بدست آوردن شناخت کلی برای تشخیص پذیری گروه های خطی خاص تصویری به وسیله مرتبه عناصر، این گروه ها در ابعاد پایین مورد مطالعه قرار می گیرند. در مطالعه این پایان نامه نشان می دهیم که برای g = psl(3, q) که q = 11, 13, 19, 23, 25, 27 ، 1= ((?(g h( و برا...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023