بررسی جرم منازعه در استان لرستان

پایان نامه
چکیده

هدف از این پژوهش بررسی علل وقوع جرم منازعه در استان لرستان می باشد ،این بررسی حول محور عوامل اختصاصی ارتکاب جرم منازعه در استان لرستان از جمله با استفاده از تحلیل آماری (تاثیر سطح تحصیلات ,تاثیر سطح معیشت ,تاثیر تعداد افراد خانواده وتاثیر ترک تحصیل)شکل گرفته است .همچنین در این تحقیق به تاثیرات راهکارهای پیشگیرانه (کیفری وغیر کیفری )در قبال گرایش به جرم منازعه در این استان پرداخته شده است . بر اساس نتایج حاصل از تحقیق می توان گفت علل وعوامل افزایش وقوع منازعه در استان لرستان که نسبت به سایر مناطق دیگر کشور ایران خودنمایی می کند به ترتیب ،تعصبات قومی وقبیله ای با 50درصد ،فقر فرهنگی 35درصد ،اختلافات ملکی 10درصد ،ودر مرحله آخر مهاجرت 5درصد می باشد که این عوامل پس از گزینش نهایی از میان علل مختلف توسط صاحب نظران انتخاب گردید ودر معرض قضاوت اهالی استان قرار گرفته است. در جهت پیشگیری از وقوع جرم منازعه در استان لرستان ،پیشگیری اجتماعی(غیر کیفری) می تواند موثرتر واقع شود تا پیشگیری کیفری .افزایش ارزش ریش سفیدی در جهت تقویت روابط انسانی در استان ، تهیه فیلمهای مستند در جهت تقویت فرهنگ استان،شفاف سازی در خصوص تعیین دقیق مرز املاک از طریق اداره ثبت اسناد واملاک وسپس حصار کشی املاک ، مبارزه با بیکاری وفقر فرهنگی ، سرعت در رسیدگی (پیشگیری کیفری) ، قاطعیت در اجرای احکام کیفری ،می تواند تاثیر فوق العاده ای در کاهش جرم منازعه در استان لرستان داشته باشد .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی جرم منازعه در قانون مجازات اسلامی 1375

رساله حاضر به بررسی جرم نزاع جمعی در قانون مجازات اسلامی ایران می پردازد. این تحقیق، مشتمل بر 4 فصل به شرح ذیل است : فصل اول: کلیات . فصل دوم : تعریف جرم منازعه و عناصر متشکله آن. فصل سوم: همکاری در ارتکاب جرم منازعه. فصل چهارم: مجازات جرم منازعه.

15 صفحه اول

بررسی جرم منازعه در حقوق کیفری ایران ( مطالعه تطبیقی)

رساله به دو بخش تقسیم می شود: بخش اول به بررسی ارکان سه گانه جرم شامل عناصر قانونی ، مادی و معنوی و بخش دوم به بررسی آثار جرم مشتمل بر اثر کیفری و مدنی ( مجازات و ضرر و زیان ناشی از جرم ) اختصاص دارد .

15 صفحه اول

بررسی سیستم شهری استان لرستان

نظام شهری تجسم فضایی مدیریت و برنامه ریزی سرزمین است. با مطالعه نظام شهری نحوه پخشایش و میزان تعادل جمعیت شهرها و تناسب این توزیع با تعداد شهرها مشخص می گردد هدف مقاله حاضر، بررسی نظام شهری استان لرستان و تحلیل میزان تعادل  و تناسب اندازه جمعیت و تعداد سکونت‌گاههای شهری در سطح استان می باشد. تحقیق حاضر از منظر هدف؛ شناختی ، استراتژی تحقیق استفهامی،  با روش ارزیابی- مقایسه ای با به‌کارگیری مدل‌ه...

متن کامل

بررسی فلوریستیک حوزه آبخیز نوژیان (استان لرستان)

در پژوهش حاضر پوشش گیاهی حوزه آبخیز نوژیان در استان لرستان بررسی شده است. حوزه آبخیز نوژیان با مساحت 34000 هکتار و موقعیت جغرافیایی 23 °48 تا 40 °48 طول شرقی و 17 °33 تا 60 °33 عرض شمالی در حوزه آبریز سد دز، در استان لرستان قرار دارد. حداقل ارتفاع منطقه 770 متر و حداکثر آن 3012 متر است. گیاهان منطقه با روش‌های مرسوم مطالعات فلوریستیک منطقه‌ای جمع‌آوری و بر اساس روش‌های تاکسونومی گیاهی و بر اساس...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده حقوق

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023