دوشکافندگی جبرهای نیم گروهی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه نشان داده می شود ضرب تانسوری تصویری دو جبر باناخ دوشکافنده(دوتصویری)، دوشکافنده(دوتصویری) است. با استفاده از این موضوع دوشکافندگی و دوتصویری (m_lambda(a مشخص می شود. در حقیقت برای یک جبر باناخ یکدار a و یک مجموعه اندیس گذار ناتهی،(c،m_lambda(a-دوتصویری (c-دوشکافنده)است اگر و تنها اگر c،a-دوتصویری (c-دوشکافنده) باشد. همچنین نشان داده می شود ell^1-جمع مستقیم جبرهای باناخ a_lambda، دوتصویری (دوشکافنده)است اگر و تنها اگر c مثبت موجود باشد که هر c،a_lambda -دوتصویری (c-دوشکافنده)باشد. بااستفاده از هم ارزی های گرین، d-کلاس ها در یک نیم گروه وارون معرفی می شود. نشان داده می شود جبر باناخ (b(s با ell^1-جمع مستقیم (b(d_lambda ها به طور طولپا یکریخت است. سپس نشان داده می شود یرای هر نیم گروه sای که ell^(s دوشکافنده است مجموعه خودتوان های s به طور یکنواخت متناهی موضعی است. سپس نشان داده می شود برای هر نیم گروه وارون s، جبرنیم گروهی (ell^1(s دوشکافنده است اگر و تنها اگر مجموعه مرتب جزئی s به طور یکنواخت متناهی موضعی بوده و هر زیر گروه ماکسیمال، میانگین پذیر باشد. این قضیه برای دوتصویری نیز برقرار است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

دوشکافندگی جبرهای l^1- نیم شبکه ای

بررسی دوشکافندگی جبرهای l^1- نیم شبکه ای

15 صفحه اول

خواص همانستگی جبرهای نیم گروهی

در این رساله به مطالعه و بررسی برخی از خواص همانستگی جبرهای نیم گروهی از جمله میانگین پذیری کاراکتری، شبه میانگین پذیری، شبه انقباض پذیری و دو تختی بودن می پردازیم.

15 صفحه اول

دوشکافندگی جبرهای باناخ مثلثی

دوشکافندگی جبرهای باناخ مثلثی

میانگین پذیری جبرهای نیم گروهی تحدید شده

فرض کنید s_r نیم گروه تحدید شده از یک نیم گروه وارون s باشد. در این پایان نامه، نشان می دهیم که میانگین پذیری جبرهای باناخ l_r^1 (s) (جبر نیم گروهی تحدیدشده)، l^1 (s_r) و l^1 (s) معادلند. همچنین میانگین پذیری تقریبی جبر نیم گروهی تحدید شده ی l_r^1 (s) و رابطه ی آن با میانگین پذیری تقریبی l_r^1 (e(s)) را بررسی می کنیم.

میانگین پذیری مدولی جبرهای نیم گروهی

در این رساله به بررسی میانگین پذیری مدولی جبرهای نیم گروهی میپردازیم. میانگین پذیری مدولی جبرهای نیم گروهی خاصی را مورد بررسی قرار می دهیم. رابطه همنهشتی متناطر با این مفهوم تعریف کرده نشان می دهیم این رابطه همنهشتی با کوچکترین کلیفورد همنهشتی روی نیم گروه وارون مربوطه برابر است. همچنین نشان می دهیم میانگین پذیری نیم گروه وارون با میانگین پذیری نیم گروه خارج قسمتی متناطر با این رایطه همنهشتی مع...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023