توسیع چند خطی عملگرهای به طور مطلق (p;q;r)- جمعی

پایان نامه
چکیده

مفهوم عملگرهای خطی p- جمعی توسط پیچ و مفهوم عملگرهای (q,p)- جمعی توسط میتیاگین و پلزینسکی معرفی شد. پیچ نشان داد که عملگرهای p- جمعی تحت الحاق بسته نیستند، به همین منظور عملگرهای p- جمعی قوی توسط کوهن معرفی گردید. نظریه ایدآل های عملگری که توسط پیچ معرفی شد، در حالت خطی بیان و اثبات شده است. یکی از این ایدآل ها، ایدآل عملگرهای خطی (p;q;r)- جمعی است. پس از آن پیچ یک رویکرد m- خطی به نظریه عملگرهای به طور مطلق p- جمعی ارائه داد و تعداد زیادی از مقالات این هدف را دنبال کردند. به این ترتیب تعداد زیادی از ایدآل های عملگری به حالت چند خطی توسیع داده شد. در این پایان نامه ایدآل عملگرهای (p;q;r)- جمعی به حالت چند خطی توسیع داده می شود.

منابع مشابه

عملگرهای خطی به طور یکنواخت 2-کراندار فازی

در این پایان نامه مجموعه های فازی معرفی شده اند. سپس مفهوم عملگرهای کراندار فازی و نگاشت های پیوسته فازی معرفی شده است. بعلاوه می خواهیم برخی خواص عملگرهای خطی به طور یکنواخت 2-کراندار فازی از یک فضای خطی به یک فضای خطی 2-نرمی فازی دیگر را بررسی می کنیم.

تکواره های به طور مطلق پوچ ساز-هموار

در سال 2002 بولمن فلمینگ و کیلپ مفاهیم متنوعی از همواری یک سیستم a روی تکواره s را که بر پایه حافظ برابر ساز بودن تابعگون تنسور استوار بودند، معرفی کردند. یکی از این نوع مفاهیم پوچ ساز-همواری است که در این پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد. یک توصیف از تکواره های به طور مطلق پوچ ساز-هموار راست را ارائه و نشان خواهیم داد که تکواره تبدیلات کامل بطور مطلق پوچ ساز-هموار راست است. همچنین ساختار تکو...

15 صفحه اول

عملگرهای به طور ضعیف فشرده روی فضاهای نرم دار غیرکامل

این پایان نامه مشتمل بر سه فصل است .فصل اول مقدمه ای از آنالیز تابعی و فصل دوم قضایای کاربردی در فصل سوم را بیان می کنیم و فصل سوم شالوده ی پایان نامه هعم از عملگرهای به طور ضعیف فشرده روی فضاهای غیرانعکاسی رامعرفی می کنیم.

عملگرهای به طور ضعیف فشرده در فضاهای نرمدار غیرکامل

ما ثابت می کنیم که عملگرهای به طور ضعیف فشرده روی یک فضای نرم دار غیر انعکاسی‏، نمی توانند دوسویی باشند. هم چنین نشان می دهیم که در نتیجه ی بالا‏، دوسویی بودن نمی تواند با پوشایی بودن جایگزین شود؛ سرانجام‏، به مطالعه ی عملگرهای t‎-‎‎? ‎‎‎i‎‎ می‎‏ ‏‎پردازیم که t‎‎‎‏ یک عملگر پوشای به طور ضعیف فشرده و i عملگر همانی است. ‏در طول مطالعه‏، نتیجه ی ‏جدید‎ اسپرنی‎ به دست می آید که: عملگرهای فشرده روی ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023