متر اینشتنی ضربی تابیده روی مانیقلدهای با انحنای اسکالری ثابت

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم
  • نویسنده سارا فدایی
  • استاد راهنما فرشته ملک حسن حقیقی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

این پایان نامه به معرفی مانیفلد های( , n+m?)- اینشتنی و بررسی بعضی خواص آن ها در حالتی که انحنای اسکالری می پردازد. در فصل (2) معادله , n+m)?)- اینشتنی معرفی خواهد شد. در بخش ابتدایی به معرفی مانیفلد های (,n+m?)- اینشتنی و مانیفلد های اینشتنی ضربی تابیده و ارتباط آن ها با هم میپردازیم. در بخش بعد مانیفلد های صلب تعریف میشوند و در انتها یک دسته بندی از مانیفلد های)،,n+m?)- اینشتنی غیر بدیهی صلب ارایه میدهیم . در بخش پنجم و چهارم تانسور های pوq و خواص آن ها روی مانیفلد های (,n+m?)- اینشتنی با انحنای اسکالری ثابت بررسی میشوند . همچنین درانتهای بخش پنجم یک دسته بندی از تابع w روی مانیفلد های (,n+m?)- اینشتنی با انحنای اسکالری ثابت ارایه میدهیم. در فصل (3) مانیفلد های (,n+m?)- اینشتنی صلب با انحنای اسکالری ثابت را بررسی خواهیم کرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ژئودزیک ها روی برخی مانیفلدهای ضربی تابیده

در این پایان نامه به بررسی ژئودزیکها روی یک دسته از مانیفلدهای ریمنی موسوم به مانیفلدهای ضربی تابیده می پردازیم. و پس از بیان و بررسی معادلات ژءودزیکی در این نوع مانیفلدها ژءودزیک یک مانیفلد ضربی تابیده خاص را بررسی می کنیم سپس مانیفلدهای ضربی چندگانه تابیده را معرفی کرده ضمن بررسی معادلات ژئودزیکی در این نوع مانیفلدها یک شرط لازم و کافی برای ژئودزیک بودن یک خم در این گونه مانیفلدها را بیان و ا...

15 صفحه اول

دسته بندی متریک های اینشتنی تابیده

در این پایان نامه به طبقه بندی منیفلدهای ضربی تابیده اینشتنی پرداخته می شود.

15 صفحه اول

بررسی متر کروپینا با انحنای پرچمی اسکالر

در این پایان نامه، دسته بندی از متر های کروپینا با انحنای پرچمی به طور ایزوتروپی ضعیف را خواهیم داشت اگر f متر کروپینا روی منیفلد m باشد و (h,w)زوج ناوبری در مسئله ناوبری زرملو باشند هدف ما پیدا کردن رابطه بین (h,w) و f می باشد و در نهایت ثابت می شود که متر کروپینادر بعد 3 یک متر انیشتینی است اگر و فقط اگر با انحنای پرچمی ثابت نا منفی باشد.

15 صفحه اول

نتایج طبقه بندی شده متر راندرز با انحنای اسکالر روی خمینه های بسته

در این پایان نامه ابتدا مفاهیم و تعاریف اولیه هندسه فینسلری معرفی و سپس میدانهای برداری هندسی روی خمینه های ریمانی و خاصیتهای هندسی غیر ریمانی می پردازیم و با بررسی معادله دیفرانسیل مرتبه دوم برای یک طبقه از مترهای راندرز با ایزوتروپیک s- انحنا، یک طبقه کلی از مترهای راندرز با انحنای اسکالر را به دست می آوریم. و در نهایت با فرض اینکه خمینه m فشرده و بدون مرز است به اثبات قضیه زیر می پردازیم ق...

15 صفحه اول

مطالعه رویه ها با انحنای ثابت

در این رساله به بررسی فضاهای با انحنای ثابت با تاکید بر مثال ها و رده بندی نتایج خواهیم پرداخت.

15 صفحه اول

بررسی مترهای فینسلری از انحنای s ثابت

در این پایان نامه، مترهای فینسلری از انحنای s ثابت را مطالعه می کنیم. ابتدا مترهای راندرزی با انحنای s غیرصفر(ثابت) که انحنای h صفر دارند را بررسی خواهیم کرد، که مثال نقصی برای قضیه ای در[24] می باشند. سپس با استفاده ساخته های لی و شن، نشان می دهیم (α ، β)-مترهایی با انحنای s ثابت دلخواه در هر بعد وجود داشته و غیرراندرزی می باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023