بررسی تابع احتمال و زبری نانوساختارها

پایان نامه
چکیده

در این تحقیق با استفاده از روش های آماری و پردازش تصاویر درنرم افزار مطلب، تصاویربه دست آمده از آنالیزمیکروسکوپ نیروی اتمیِ نانوذرات را که از روش های مختلف لایه نشانی بدست آمده اند را، تبدیل به ماتریس های عددی کرده و سپس با نوشتن برنامه ای تابع توزیع داده ها و سطوح هم ارتفاع را رسم می کنیم. سپس خواص خود شباهتی را با استفاده از بعد فرکتالی بررسی و در نهایت مقایسه ای بین سطوح مختلف با زبری و اندازه دانه مختلف انجام می دهیم. تابع همبستگیِ نمونه ها محاسبه شده و از روی آن زبری را بدست می آوریم. بنابراین می توان صرف نظر از جزئیات ساخت، نمونه ها را بر اساس زبری دسته بندی کرد. همچنین با محاسبه بعد فرکتالی، محدوده فرکتالی بودن نمونه ها و اینکه آیا تک فرکتالی یا چند فرکتالی هستند، بررسی می شود. با بررسی نمودار سطوح هم ارتفاع در مورد اندازه نانوذرات تولید شده در هر نمونه بحث می کنیم. بررسی پهن شدگی تابع توزیع نمونه ی شامل نانوذرات نقره قبل و بعد از اعمال پلاسما بیانگرآن است که این ذرات پس از اعمال پلاسما با اندازه 50 تا 100 نانومتر ساخته شده اند. بررسی بعد فرکتالی هم بیانگر آن است که نانوذرات نقره در محدوده بزرگتری خودمتشابه اند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی شبه فضای احتمال و بررسی شبه تابع مولد گشتاور و ویژگی‌های آن

در این مقاله پس از معرفی شبه فضای احتمال، برای اولین بار شبه تابع مولد گشتاور  را معرفی می‌کنیم و به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم. همچنین برخی ویژگی‌های شبه امید ریاضی و شبه واریانس  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

متن کامل

برآورد و پیش بینی تابع احتمال خرید اتومبیل نو

مدل های مالکیت اتومبیل، از دیرباز مورد توجه اقتصاددانان و برنامه ریزان در حوزه ی حمل و نقل بوده است. هدف مقاله ی حاضر تحلیل رفتار خریداران اتومبیل نو بر اساس رویکرد داده های خانوار است، لذا تابع احتمال خرید اتومبیل تصریح شده و با استفاده از روش لاجیت برای سال 1387 در مورد داده های خام بودجه خانوار برآورد شده است. سپس مدل شبیه سازی برون نمونه ای شده و میزان تقاضای کل بازار اتومبیل نو برای دوره ی...

متن کامل

معرفی شبه فضای احتمال و بررسی شبه تابع مولد گشتاور و ویژگی های آن

در این مقاله پس از معرفی شبه فضای احتمال، برای اولین بار شبه تابع مولد گشتاور  را معرفی می کنیم و به بررسی ویژگی های آن می پردازیم. همچنین برخی ویژگی های شبه امید ریاضی و شبه واریانس  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

متن کامل

استفاده از تابع توزیع احتمال در برنامه ریزی و کنترل پروژه

در این مقاله پس از تشریح روش پرت دلایل عدم کارایی این روش بیان می گردد. آن گاه استفاده از تابع توزیع احتمال با رویکردهای مختلف آن به عنوان یک روش جدید معرفی می شود . این روش نواقص روش پرت را که ناشی از فرض های ساده کننده و غیر واقعی آن است برطرف می نماید. فرض هایی که باعث می شوند زمان تکمیل پروژه با استفاده از روش پرت کمتر از زمان واقعی آن تخمین زده شود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023