نقاط ثابت مشترک برای نگاشتهای چند مقداری در فضاهای متریک

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تفرش - دانشکده ریاضی
  • نویسنده محمد قنبری
  • استاد راهنما اسماعیل نظری
  • سال انتشار 1390
چکیده

دراین پایان نامه برخی قضایای نقاط ثابت مشترک را برای نگاشتهای چند مقداری روی فضاهای متریک ذکر میشود.این قضیه ها تعمیم هایی از قضایای معروف نقطه ثابت برای نگاشتهای چند مقداری هستند.

منابع مشابه

قضایای نقطه ی ثابت نگاشتهای چند مقداری یکنوا در فضاهای متریک مرتب

در این پایان نامه ابتدا به یادآوری چند مفهوم از نظریه مجموعه ها پرداخته و سپس در فصل دوم با ارایه مثالهایی به بررسی قضایای نقطه ثابت و نقطه ثابت زوجی نگاشتهای تک مقداری در فضاهای متریک مرتب جزیی می پردازیم. در پایان در فصل سوم نگاشتهای چندمقداری را معرفی کرده و با بررسی مفاهیم پیوستگی نیم پیوستگی و یکنوایی برای این نگاشتها برخی قضایای نقطه ثابت را مورد مطالعه قرار میدهیم.

15 صفحه اول

نگاشتهای انقباضی فازی و نقاط ثابت در فضاهای متریک فازی

در این پایان نامه، مفهوم جدیدی از انقباض فازی را از نقطه نظر گریگوری و ساپنا مطرح کرده ایم. همچنین شرایطی برقرار کرده ایم که همگرایی دنباله یh‎-منقبض کننده ی فازی را به یک نقطه ی ثابت یکتا در فضاهای متریک m‎-کامل تضمین می کند. مثال های ذکر شده، صحت نتایج بدست آمده را نشان می دهد.

قضایای kkm- تعمیم یافته و نقاط ثابت مشترک برای نگاشت های چند-مقداری در فضاهای برداری توپولوژیک

در این پایان نامه، ابتدا قضیه kkmتعمیم یافته را ثابت می کنیم و با استفاده از آن قضیه شبه -kkm تعمیم یافته، قضیه نقطه ثابت مشترک برای یک خانواده از نگاشت های چند مقداری و قضیه نقطه ثابت کاکوتانی-فن-گلیکسبرگ را ثابت کنیم. همپنین نشان می دهیم که قضیه وجودی برای نقاط ثابت مشترک با قضیه نقطه ثابت کاکوتانی-فن-گلیکسبرگ معادل است.

15 صفحه اول

قضیه نقطه ثابت برای انقباضهای چند مقداری در فضاهای متریک کامل

در این پایان نامه به معرفی نگاشت های مجموعه مقداری انقباضی در فضای متریک کامل پرداخته، سپس قضیه نقطه ثابت را برای نگاشت های مجموعه مقداری در فضاهای فشرده و کامل ارائه می دهیم و در پایان با ارائه چند مثال درستی مطالب را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

قضایایی چند در خصوص نقطه ی ثابت مشترک برای خودنگاشت ها در فضاهای متریک برداری

در این پایان نامه قضایایی از نقطه ی انطباق و نقطه ثابت مشترک دو خودنگاشت را که در فضای متریک برداری در شرایط انقباض صدق می کنند بیان می کنیم. در مباحث مربوط به وجود نقطه انطباق خودنگاشت ها فرض اساسی ما به طور صعیف سازگار بودن آن هاست. در اکثر مباحث و قضایای این پایان نامه هدف اساسی بیان ارتباط بین نقطه انطباق و نقطه ثابت و اثبات منحصر به فردی نقطه ثابت است.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تفرش - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023