بررسی ویژگیهای زیباشناسانه ی استودیوی u.p.a و تأثیر آن بر تولید انیمیشنهای تلویزیونی- پروژه عملی: ساخت فیلم «بسته»

پایان نامه
چکیده

کارتون های اواخر دهه ی 1930 و 1940 استودیوی دیزنی در تلاش رسیدن به حدّ نسبتا بالایی از واقع گرایی در ساختن فضای سه بعدی یکپارچه و زمان متداوم بودند. دیزنی باعث شده بود که بینندگان، تنها تولیدات استودیوی او را بعنوان یگانه تولید کننده ی آثار انیمیشن بشناسند و تمایلی به دیدن دیگر آثار انیمیشن از خود نشان ندهند. درچنین شرایطی و با ظهور مدرنیسم و تحولات بوجود آمده در هنر، استودیوی upa با تکیه بر امکانات بدیع و خلاق گرافیک و نقاشی مدرن ایده ی نوینی را مطرح کرد که ریشه در انیمیشن های اولیه داشت. با توجه به اینکه انیمیشن می بایست از مختصات منحصر بفردی پیروی نماید تا از دیگر نمونه های تصویری جدا گردد ممکن است جریان استودیوی upa به ویژگی های منحصر بفرد و جداکننده انیمیشن از دیگر نمونه های تصویری نزدیک تر باشد. هرچند با توجه به دیدگاه پیوستار، نمی توان به تعریفی مطلق در مورد پدیده ها دست یافت، در روند این پژوهش تلاش هایی صورت گرفته تا با مقایسه ی ویژگی های دو استودیوی دیزنی و upa به نتایجی پیرامون نزدیک تر بودن ساختار انیمیشن های تولید upa به مختصات منحصر بفرد انیمیشن دست یابیم.

منابع مشابه

تاثیر مرحله پیش تولید بر کیفیت تولیدات انیمیشن تلویزیونی- پروژه عملی : ساخت فیلم "زنده"

چگونگی روایت تصویری (کارگردانی)، فضا سازی( تناسب کاربرد خطوط، فرم های بصری و رنگ با داستان و تم فیلم نامه)، ترکیب بندی و صدا، جزو مصالح اساسی و مهم در ساختار یک فیلم انیمیشن تلویزیونی می باشند. شاید به جرأت می توان گفت که یکی از عوامل اساسی و تأثیرگذار در کیفیت تولید فیلم انیمیشن تلویزیونی، شناخت رابطه میان این مصالح با خود و سپس با کل ساختار فیلم است. چگونگی وابستگی هر بخش به بخش دیگر، اساس ...

بررسی ژانر در انیمیشن های تلویزیونی ایران– پروژه عملی: ساخت فیلم «درخت سیب»

ژانر فیلم، مجموعه ای از قوانین و توافقات مشترک میان فیلمساز و مخاطب می باشد. توافقی که سه گروهِ مخاطب، فیلمساز، و منتقدین سینما بر مفهوم و طبقه بندی ژانر دارند؛ می تواند ژانری را رسمیت عمومی دهد چراکه عدم به رسمیت شناختن یکی از این سه گروه اعتبار آن ژانر را در فیلم و انیمیشن مخدوش می سازد. اهداف این پژوهش شامل بررسی توانایی ها و ویژگی های ژانر در انیمیشن تلویزیونی جهان و ایران، آسیب شناسی ژانر د...

15 صفحه اول

مخاطب شناسی کودک و نوجوان در سریال های انیمیشن تلویزیونی- پروژه عملی: ساخت فیلم «کودکانه»

امروزه تاثیر انیمیشن ها و کارتون های تلویزیونی بر رفتار و اعمال کودک و نوجوان بر هیچ کس پوشیده نیست. این قشر مخاطب به دلیل شرایط سنی، بیش از بزرگسالان تحت تاثیر این گونه برنامه ها قرار می گیرد. آموزش ها، ایدئولوژی، نوع روابط و ... که در این آثار ارائه می شود، به صورت غیر مستقیم بر ناخودآگاه او اثر گذاشته، شخصیتش را شکل می دهد. با توجه به اهمیت موضوع، شناخت سلیقه و نیاز مخاطب کودک و نوجوان ضروری...

15 صفحه اول

وظایف کارگردان، در مدیریت مراحل مختلف انیمیشن تلویزیونی – پروژه عملی: ساخت فیلم «خرید معجزه»

چکیده فارسی : روند رو به رشد تکنولوژی در دوران معاصر و تأثیر روز افزون آن برکلیه ابعاد زندگی امروزین بشر ، نگارنده را بر آن داشت تا تأثیر این پدیده مهم و اجتناب ناپذیر را برکلی ترین بعد هنر انیمیشن تلویزیونی ،یعنی نظارت و هماهنگی، مدیریت، رهبری ووظایفی دیگری که بر دوش کارگردان می باشد تا یک پروژه انیمیشن تلویزیونی را از ایده تا تولید هدایت کند را مورد بررسی قرار دهد. درفصل اول به مقوله رسا...

15 صفحه اول

بررسی ویژگیهای انیمیشن واقع گرا – پروژه عملی :ساخت فیلم " دزده و مرغ فلفلی ( بر اساس کتابی به همین نام)

در پایان نامه پیش رو، به بررسی ویژگی های انیمیشن واقع گرا پرداخته شده است. تقلید دنیای واقعی در آثار تجسمی همواره موضوعی جذاب برای هنرمندان و مخاطبین آن ها بوده است و تلاش ها برای دستیابی به آن، در اولین جلوه های آفرینش هنری در غارها قابل مشاهده است. این علاقه همواره با پیشرفت های فنی دنبال می شد و گسترش می یافت تا اینکه مسیر تکامل واقع گرایی در هنر تا جایی ادامه می یابد که به شکل گیری مکتب رئا...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023