پایداری نگاشت های جمعی در فضاهای نرمدار فازی غیرارشمیدسی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه‎‎‏، مفهومی از یک نرم فازی غیرارشمیدسی را معرفی کرده و پایداری معادله کوشی در متون فضاهای فازی غیرارشمیدسی هایرز-اولام-راسیاس-گاوراتا مورد مطالعه قرار می گیرد و به عنوان یک نتیجه‏، پایداری‏ معادله ینسن‏، مورد بحث قرار می گیرد. در واقع یک رابطه بین نظریه فضاهای فازی‏، نظریه فضاهای غیرارشمیدسی و نظریه معادلات تابعی ارا‎‎یه می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فضاهای l- فازی غیرارشمیدسی نرمدار و پایداری معادلات تابعی

در این پایان نامه به بررسی فضاهای نرمدار فازی می پردازیم. هم چنین فضاهای نرمدار l- فازی غیرارشمیدسی را معرفی کرده و پایداری معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده را در این فضا بررسی می کنیم. در پایان به معرفی فضای n- نرم l- فازی غیرارشمیدسی خواهیم پرداخت و پایداری معادله تابعی مربعی را در این فضا اثبات می کنیم.

15 صفحه اول

پایداری معادله ی تابعی کوشی جمعی در فضاهای نرمدار تصادفی

در ریاضیات نوین مسأله تقریب و پایداری از اهمیت ویژه ای نه تنها در ریاضی بلکه در سایر علوم به خصوص فیزیک و کوانتوم برخوردار است. توابع در ریاضی به صورت کلی همه خطی نیستند و لذا بررسی تابع در شرایطی که خطی نباشد اهمیت زیادی دارد. مطالعه مسأله پایداری برای معادلات تابعی با سوال معروف اولام در سال 1940 شروع شد، که در سال 1941 هایرز در این مورد، به پایداری توابع غیرخطی دست یافت. بعد از هایرز در سا...

15 صفحه اول

پایداری معادله مکعبی در فضاهای نرمدار فازی

در این پایان نامه پایداری معادله تابعی مکعبی در فضای نرمدار فازی شهودی و فضای n-نرم فازی شهودی بررسی شده و با ذکر تعریف پیوستگی فازی شهودی، پیوستگی معادله مکعبی در این فضا تعیین می شود. همچنین معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده معرفی شده و پایداری این معادلات در فضای نرمدار فازی شهودی بررسی می شود.

15 صفحه اول

پایداری معادلات تابعی در فضاهای نرمدار فازی

پایداری معادلات تابعی، نه تنها برای ریاضیدانان بلکه برای پژوهشگرانی که بیرون از حوزه ی ریاضی محض فعالیت علمی می کنند، می تواند موضوعی با اهمیت و جذاب باشد. بعنوان مثال فیزیک دانان به پایداری فرمول های ریاضی که در مدل های فیزیکی بکار می رود، علاقه مندند. بطور دقیقتر فیزیک دانان و دیگر دانشمندان علاقه مندند، بتوانند تعیین کنند وقتی تغییر کوچکی در معادله ی مدل یک پدیده بوجود می آید، چه تغییر بزرگی...

15 صفحه اول

تعامد برکوف-جیمز در فضاهای برداری نرمدار

در این مقاله به بیان چگونگی گسترش رابطۀ تعامد دو بردار در فضاهای ضرب داخلی به فضاهای برداری نرمدار می پردازیم. رابطۀ تعامد بِرکوف-جیمز و انواع دیگر تعامد را معرفی و ویژگی های آنها را از دید هندسۀ فضاهای برداری نرمدار بیان می کنیم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مراغه - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023