گراف مقسوم علیه صفرمتمم شده وحلقه های بول

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم
  • نویسنده هدی سادات اشکوری
  • استاد راهنما شعبان قلندرزاده
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

دراین‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ تحقیق‏، ‎r ‏یک حلقه جابه جایی ‏است . همچنین ‎‎‎‎z(r)‎‎‏ ‎‎مجموعه مقسوم علیه های صفر ‎‎‎‎r‎‎‏ و ‎‎‎u(r)‎‎ ‏‏ مجموعه عناصر وارون پذیر ‎‎‎‎r‎‎‏‏ و ‎‎‎‎nil(r)‎‎‏ مجموعه عناصر پوچتوان ‎‎‎‎r‎‎‏ می باشند.‏ ‏‎ ‎‎ در فصل ? نشان می دهیم که گراف مقسوم علیه صفر از یک حلقه‏، همبند است. ‎‎‎‎‎ در فصل ? ‏نشان می دهیم که ‎‎‎‎‎gamma‎(r)‎‎‏ به طور منحصربه فرد متمم شده است اگروتنهااگر ‎‎‎‎r‎‏ کاهشی نباشد و ‎gamma‎‎(r)‎‎‏ ‎‏یک گراف ستاره باشد یا ‎‎‎‎r‎‎‏ کاهشی باشد و ‎‎t‎‎(r)‎‏ ‎‏منظم فون نویمان باشد‎‏.‎ ‎ در فصل ? نشان می دهیم که اگر ‎r‎‎‏ یک حلقه بول باشد آنگاه اتم های ‎‎‎‎b(r)‎‎‏ دقیقا عناصر ‎‎‎‎v(gamma(r))‎‎‏ هستند که مجاور به رأس انتهایی می باشند. همچنین نشان می دهیم که هر رأس از گراف مقسوم علیه صفر یک حلقه بول (که با ‎ z_2‎‏ ایزومورف نیست) دارای یک متمم منحصربه فرد ا‎‎‎‎‎‎ست . ‎‎ در فصل ? به معرفی ‎‎عناصری از ‎‎‎‎q(r)‎‏ می پردازیم که ‏عضو ‎‎‎‎r‎‎‏ نیستند هرگاه ‎‎‎‎r‎‎‏ یک حلقه بول باشد که به طورگویا کامل نیست. همچنین نشان می دهیم یک حلقه به طورگویا کامل و کاهشی‏ دارای این ویژگی است که‎‎ هر ایده آل i‎‏ ‎‏ شامل یک عنصر با متمم هایی در ‎gamma‎(r)‎‎‏ است که ‎‎‎‎i‎‏ را صفر می کند و این شرط کافی است برای این که هر حلقه بول‏‏، به طورگویا کامل باشد.‎ ‎ در فصل ? ‎‎مشاهده می کنیم که گراف مقسوم علیه صفر دارای یک زیرگراف کامل است که هر رأس آن به ‏یک رأس انتهایی مجاور است. همچنین یک لیست از حلقه هایی که گراف مقسوم علیه صفر آن ها دارای این ویژگی است که هر رأس یک رأس انتهایی است یا مجاور به رأس انتهایی است‏، ‎‏ارائه می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گراف های مقسوم علیه های صفر بدون دور به طول ۴

در این مقاله یک طبقه­بندی از تمام حلقه­های جابه­جایی یکداری که گراف­های مقسم صفرشان بدون دور به طول 4  باشند، ارائه می­دهیم.

متن کامل

گراف های مقسوم علیه صفر نامتناهی

یکی از شاخه های جدید جبر، جبر ترکیبیاتی است که به ارتباط میان جبر و گراف پرداخته و خواص آن ها را بیان می کند. در این پایان نامه، به ارتباط میان عناصر مقسوم علیه صفر حلقه و گرافی که بتوان به آن ها متناظر کرد، می پردازیم و بیان می کنیم که در چه صورت این گراف، مسطح است. همچنین مفهوم مسطح بودن را از صفحه به سطوح با عدد گونای حداکثر یک، تعمیم می دهیم. و حلقه هایی را که گراف متناظر با آن ها از عدد گو...

گراف مقسوم علیه صفر حلقه های خاص

در این پایان نامه ما گراف مقسوم علیه صفر حلقه جابجایی را در حالتی که حلقه یک حلقه منظم ون نیومن یا یک حلقه کاهش یافته است، مورد مطالعه قرارمی دهیم.

15 صفحه اول

گراف مقسوم علیه های صفر یک حلقه

در این پایان نامه به بررسی گراف مقسوم علیه های صفر یک حلقه می پردازیم. فرض کنید r یک حلقه باشد. در ابتدا گراف مقسوم علیه صفر را نسبت به یک ایدآل بررسی می کنیم سپس گراف مقسوم علیه های صفر را برای مجموع مستقیمی از حلقه ها و حلقه های غیر تعویضپذیر و حلقه های سری توانی و چند جمله ای بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

گراف های مقسوم علیه صفر مسطح

برای حلقه ی جابجایی و یکدار r ، گراف مقسوم علیه های صفر حلقه ی r ، که با ( ?(rنشان داده می شود، گرافی ساده است که رأس های آن همه ی مقسوم علیه های صفر نابدیهی r، هستند و دو رأس متمایز x و y مجاور هستند، اگر و تنها اگر xy = 0 . در این پایان نامه به پرسش اندرسون لیوینگستون و فرزیر که گراف مقسوم علیه صفر کدام یک از حلقه های جابجایی متناهی مسطح است، پاسخ داده شده است.اساس کار بر پایه ی پژوهش های اک...

15 صفحه اول

گراف مقسوم علیه های صفر حلقه جابجایی

در این پایان نامه،هدف اصلی بررسی و مطالعه رأس های برشی گراف های مقسوم علیه صفر حلقه های موضعی وغیرموضعی متناهی است. همچنین ما به بررسی رأس های برشی گراف های مرتبط به حلقه گالوا می پردازیم . در نهایت رأس های برشی و مجموعه های برشی حلقه ) ? (zni را با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار می دهیم . مطالب این پایان نامه برگرفته از [11] و [9] می باشد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023