فضاهای مدول های زاریسکی روی حلقه های دلخواه

پایان نامه
چکیده

دراین نوشتار ثابت می شوداگر m و m دو r-مدول روی حلقه دلخواهr باشندو (m)? وm))? فضاهای زاریسکی از واریته های زیرمدول های m و m باشند، آن گاه (m)? و(m)? به عنوان نیم مدول روی نیم حلقه زاریسکی ازایدآل های r یکریخت هستند اگروتنهااگرr -مشبکه ?mو??m از زیرمدول های رادیکال m وm یکریخت باشند. دراین حالت نشان داده می شود که اگرچه مدول های m و m لازم نیست یکریخت باشند ولی یک تعداد ویژگی های مشترک دارند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

در باب رادیکال زیرمدول ها و فضاهای زاریسکی مدول ها

در این رساله همه حلقه ها جابه جایی و یکدار و همه مدول ها یکانی و ناصفر هستند‎.‎ همچنین r یک حلقه و m یک r-مدول است. می دانیم که در حلقه ها می توان بر روی مجموعه ایده آل های اول یک توپولوژی به نام توپولوژی زاریسکی تعریف کرد که بسیاری از خواص حلقه در آن منعکس می شود. همچنین برای هر ایده آل i از r، اشتراک همه ایده آل های اول شامل i برابر است با مجموعه عناصری که توانی از آنها در i می افتد. هدف اص...

توپولوژی زاریسکی کلاسیک مدول ها و فضاهای طیفی

فرض کنید r یک حلقه، m یک r-مدول چپ و ( spec(m مجموعه ی تمام زیرمدول های اول m باشد. در این پایان نامه به مطالعه ی یک تعمیم از توپولوژی زاریسکی حلقه ها به مدول ها، که آن را توپولوژی زاریسکی کلاسیک مدول ها می نامیم، خواهیم پرداخت. همچنین این فضای توپولوژیک را از دید فضاهای طیفی بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

توپولوژی زاریسکی بر روی طیف اول مدول

مطالب این رساله برگرفته از {12} می باشد که در آن توپولوژی زاریسکی طیف اول مدول m, روی حلقه ی شرکت پذیر اختیاری r را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

فضای زاریسکی مدول ها

در این پایان نامه ثابت خواهد شد که اگر و مدول هایی روی یک حلقه ی دلخواه باشند، آنگاه فضاهای زاریسکی و به عنوان نیم مدول هایی برروی نیم حلقه ی زاریسکی ، یکریختند اگر و تنها اگر شبکه های و یکریخت باشند. در این حالت نشان داده می شود که اگرچه لزومی ندارد مدول های و یکریخت باشند، اما تعدادی خواص مشترک دارند. در ادامه ثابت می شود که برای مدول برروی یک حلقه ی جابجایی ، فضای زاریسکی دارای یک پایه ی ت...

15 صفحه اول

مشتق گیرهای پوچتوان روی حلقه های ساده با تابع بازگشت

فرض کنیم R  یک حلقه یکدار ساده با مشخصه صفر  و تابع بازگشت * باشد و  a عضوی از این حلقه باشد. در این مقاله نشان میدهیم که اگر تابع ada  مشتقگیر متناظر با a  روی  R پوچتوان باشد، آنگاه برای عضوی مانند e  در مرکز R  داریم a-e  نیز پوچتوان است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023