واکنش سه جزیی مشتقات 7-آمینو کومارین و استرهای استیلنی با ایزوسیانیدها و مطالعه خواص نورتابی شیمیایی فراورده ها

پایان نامه
چکیده

در این پایان¬نامه،واکنش¬های سه جزیی 7-آمینو-4-(تری¬فلوئورومتیل)¬کومارینبه عنوان nh-اسید با ¬استرهای استیلنی در مجاورت آلکیل¬ایزوسیانیدها در حلال تتراهیدروفوران در دمای اتاق گزارش می¬شودکه منجر به مشتقات کومارین با بازده خوب شده است. وقتی واکنش با منواستر استیلنی به جای دی¬استر استیلنی انجام شد، بازده فراورده¬های مربوطه کاهش یافته است. سنتز یک مرحله¬ای، سهولت روش کار و شرایط ملایم واکنش آن را یک روش کارا برای سنتز مشتقات آمینوکومارین می-سازد.همچنین خاصیت نورتابی شیمیایی فراورده¬های مربوطه به عنوان فلوئورسرهای جدید بررسی شده است.

منابع مشابه

واکنش ردانین – n- استیک اسید با استرهای استیلنی در مجاورت ایزوسیانیدها برای سنتز مشتقات جدید فوران

در این پایان نامه واکنش سه جزیی ردانین – n- استیک اسید با دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات ها در مجاورترشیو بوتیل ایزوسیانید گزارش می شود. این واکنش ها در دمای بازروانی و برای برخی از ترکیبات در دمای اتاق و طی 12 ساعت کامل شده و منجر به 2، 5 دی آمینو فوران پایدار با بازده خوب می شوند. در ادامه خواص ضد باکتریایی برخی از مشتقات مورد بررسی قرار گرفت.

واکنش سه جزیی کوجیک اسید، استرهای استیلنی و مشتقات ایزو سیانید

ما در این پایان نامه واکنش سه جزیی کوجیک اسید به عنوان oh-اسید را با استر های استیلنی در مجاورت ایزوسیانیدها گزارش می دهیم. این واکنش در دمای اتاق منجر به حلقه های دی هیدرو پیران 4-اون پر استخلاف با بازده خوب می شود. همچنین واکنش کوجیک اسید با آلکیل پروپیولات ها در مجاورت ترشری بوتیل ایزوسیانید گزارش می شود که به طریق ناحیه گزین منجر به مشتقات o-وینیله کوجیک اسید شده است. ساختار فرا...

سنتز مشتقات انامینون با استفاده از کاتالیزور آمینو پروپیل سیلیکا یا آمونیوم پروپیل سیلیکا و بررسی واکنش سه جزئی آنها با ایزوسیانیدها و استرهای استیلنی

در کار حاضر? آمونیم پروپیل سیلیکا به عنوان یک کاتالیزور فاز جامد برای سنتز ?-انامینونها از ترکیبات 3،1-دی کربونیل و آمین ها تحت امواج فراصوت و در شرایط بدون حلال گزارش شده و محصولات با بازده 95 درصد بدست آمده اند. همچنین واکنش سه جزئی 3-(آمینو)-2-کلرو-بوت-2-انوئیک اسید اتیل استر با دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات (daad) و آلکیل ایزوسیانیدها بررسی شده است.

بررسی واکنشهای سه جزئی کریتین آلکیل ایزوسیانیدها و استرهای استیلنی

krytyn triplet alkyl esters ayzvsyanydha reactions and lead to the production of acetylene is stable.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مازندران - دانشکده شیمی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023