بررسی مقابله ای عامل زمان در فعل زبان های فارسی و انگلیسی

پایان نامه
چکیده

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کشور ما اهمیت زیادی دارد. از این روی، یافتن مواردی که منجر به دشوار شدن روند یادگیری آن می¬شود می¬تواند کمکی بسزا در آموزش این زبان باشد. همان¬طور که می¬دانیم، یادگیری نظام و ساختارهای دستوری یک زبان نقش عمده¬ای را در روند یادگیری آن زبان ایفا می¬کنند. از آنجایی که فعل، مهم¬ترین جزء کلام محسوب می¬شود؛ در این تحقیق به منظور یافتن برخی از مشکلات فارسی زبانان در روند یادگیری زبان انگلیسی، عامل زمان در فعل دو زبان فارسی و انگلیسی بر پایه¬ی نظریه معتدله زبان¬شناسی مقابله¬ای، مقایسه و مقابله شده¬است. بر اساس یافته¬های این بررسی، آزمونی طراحی و برای 100 نفر زبان¬آموز بزرگسال در سطوح آموزشی pre-intermediate و intermediate برگزار گردید. با بررسی تمامی مواردی که بیان شد، می¬توان به این نتیجه دست یافت که زبان¬آموزان در یادگیری و کاربرد برخی از زمان¬هایی که در دو زبان در پاره¬ای از موارد به لحاظ کاربرد اندک تفاوتی با یکدیگر دارند دچار خطا می¬شوند.

منابع مشابه

مطابقة فعل و فاعل در دو زبان فارسی و انگلیسی

یکی از مواردی که به هنگام نوشتن، احتمال وقوع اشتباه یا خطا در آن بسیار است - به ویژه در زبان فارسی - مطابقة فعل و فاعل است. در این مقاله سعی شده است این مقوله با نگاهی تطبیقی در دو زبان فارسی وانگلیسی، و بیشتر از زاویه ویرایش، بررسی شود. 

متن کامل

مطابقة فعل و فاعل در دو زبان فارسی و انگلیسی

یکی از مواردی که به هنگام نوشتن، احتمال وقوع اشتباه یا خطا در آن بسیار است - به ویژه در زبان فارسی - مطابقة فعل و فاعل است. در این مقاله سعی شده است این مقوله با نگاهی تطبیقی در دو زبان فارسی وانگلیسی، و بیشتر از زاویه ویرایش، بررسی شود. 

متن کامل

بررسی مقابله ای عناصر احتیاط در سر مقاله های روزنامه های فارسی و انگلیسی

احتیاط در سخن یکی از ابزارهای مهم زبانی است ومطالعه حاضر بر آن  بود که این ابزار زبانی را در متون  مطبوعاتی مورد مطالعه قرار دهد. در واقع هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی مقابله ای سر مقاله های روزنامه های فارسی و انگلیسی در موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهت توصیف شباهتها و تفاوتها در پراکنش ترفندهای زبانی در زبانی بود. به طور کلی نتایج تحقیق حاکی از آن است که سر مقاله های انگلیسی در مقایسه با سر ...

متن کامل

مطابقه فعل و فاعل در دو زبان فارسی و انگلیسی

یکی از مواردی که به هنگام نوشتن، احتمال وقوع اشتباه یا خطا در آن بسیار است - به ویژه در زبان فارسی - مطابقه فعل و فاعل است. در این مقاله سعی شده است این مقوله با نگاهی تطبیقی در دو زبان فارسی وانگلیسی، و بیشتر از زاویه ویرایش، بررسی شود.

متن کامل

تحلیل مقابله ای تطابق فاعل و فعل در انگلیسی فارسی

رساله حاضر به تحلیل مقابله ای تطابق فاعل و فعل در زبان فارسی با انگلیسی اختصاص دارد. منظور از "تطابق" هماهنگی صوری فاعل و فعل با یکدیگر از نظر جمع و یا مفردبودن است . قید "صوری" از آن جهت بکار رفته که تحلیل مقابله ای دو ساخت یا دو عنصر یا دو صورت را در دو زبان می توان از سه جهت صورت ، معنا و توزیع انجام داد. حوزه مطالعه تحقیق حاضر ساختمان دستوری است . ساخت دستوری به گفته لادو عبارتست از شیوه صو...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023