داخلی بودن اشتقاق های پیوسته روی جبر عملگرهای اندازه پذیر، وابسته به جبرهای فون نیومن متناهی

پایان نامه
چکیده

یکی از مسائل اصلی نظریه اشتقاق ها، اثبات پیوستگی خود به خود اشتقاق ها و درونی بودن اشتقاق های پیوسته است. در این ارتباط بررسی وجود اشتقاق های غیرپیوسته و غیر داخلی روی جبرهای توپولوژیک مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با تلفیق دو ایده ی مطرح شده در بالا، یک مسئله اساسی، مطالعه ی جبرهایی است که فقط اشتقاق های داخلی دارند. ما در نظر داریم که یک شرح کاملی از اشتقاق ها روی جبر (s(m متشکل از همه ی عملگرهای اندازه پذیر وابسته به یک جبر فون نیومن m، داشته باشیم. در این تحقیق درصددیم نشان دهیم، اگر m یک جبر فون نیومن متناهی و d : s(m) ! s(m) یک اشتقاق t- پیوسته باشد آنگاه d داخلی است. نتیجه ی مشابهی برای اشتقاق ها روی جبرهای s(m; ) متشکل از همه ی عملگرهای t- اندازه پذیر مجهز شده به توپولوژی t ثابت شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

$k$-جبرهای متناهی نمایش و $C^infty$-حلقه های متناهی مولد

.در این مقاله ابتدا به تبیین سیر تاریخی پیدایش توپولوژی زاریسکی روی حلقه های چندجمله ای های با ضرایب مختلط می پردازیم. سپس، برای حلقه جابجایی و یکدار مفروض $k$، قصد داریم یکی از ساختارهای موجود روی دوگان رسته $k$-جبرهای متناهی نمایش را که می تواند به روش مشابهی به رسته $L$، یعنی دوگان رسته ی همه ی $C^infty$-حافه های متناهی مولد تعمیم داده شود معرفی می کنیم. آن، سایت زاریسکی است..در این مقاله اب...

متن کامل

عملگرهای کراندار طیفی روی جبر های فون نویمان

نشان می دهیم که هر عملگر کراندار طیفی پوشا و یکانی از یک جبر فون نویمان نامتناهی سره به روی جبر باناخ نیم ساده یک همومورفیسم جردن است.

15 صفحه اول

$k$-جبرهای متناهی نمایش و $c^infty$-حلقه های متناهی مولد

.در این مقاله ابتدا به تبیین سیر تاریخی پیدایش توپولوژی زاریسکی روی حلقه های چندجمله ای های با ضرایب مختلط می پردازیم. سپس، برای حلقه جابجایی و یکدار مفروض k، قصد داریم یکی از ساختارهای موجود روی دوگان رسته k-جبرهای متناهی نمایش را که می تواند به روش مشابهی به رسته l، یعنی دوگان رسته ی همه ی c^infinity-حافه های متناهی مولد تعمیم داده شود معرفی می کنیم. آن، سایت زاریسکی است..در این مقاله ابتدا ب...

متن کامل

عملگرهای ترکیبی بین جبر توابع پیوسته

دراین پایان نامه فشردگی و فشردگی ضعیف عملگرهای ترکیبی روی فضاهای تابعی معروف در انالیز تابعی بررسی می شود.و نشان می دهیم چنین عملگر هایی از الگوی کم وبیش مشابهی پیروی می کنند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بیرجند - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023