عملگرهای بطور جبری انعکاسی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم
  • نویسنده اعظم عزیزی
  • استاد راهنما بهمن یوسفی فریبا ارشاد
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این رساله به معرفی عملگرهای بطور جبری انعکاس می پردازیم و بطور کامل عمگلرهای انعکاسی روی فضاهای با بعد متناهی را مشخص می کنیم. در فصل اول، برخی تعاریف و قضایای مورد نیاز برای فصل های بعدی را ارائه می دهیم. در فصل دوم، تاریخچه مختصری از کارهایی که روی موضوع انعکاس پذیری انجام شده را توضیح می دهیم همچنین قضیه های اساسی درباره انعکاس پذیری عملگرهای ضربی روی برخی فضاهای هیلبرت را بیان و اثبات می کنیم. در فصل سوم انعکاس پذیری تبدیلات خطی از دید جبری را در نظر می گیریم و عملگرهای انعکاسی روی فضاهای با بعد متناهی را مشخص می کنیم و نتایج را به فضای با بعد نامتناهی تعمیم می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مروری بر عملگرهای سازگار و انعکاسی

در این پایان نامه به ارائه ی مفاهیمی چون عملگرهای کلاس اثر و انعکاسی بودن خانواده ا ی از عملگرها می پردازیم.همچنین سازگاری عملگرهایی به صورت a=?ai که iدرn درفضای هیلبرت را مرور میکنیم درپایان انعکاسی بودن طولپاهای جزئی وجزئی توانی مورد مطالعه قرار می گیرد.

انعکاسی بودن و وابستگی خطی موضعی عملگرهای خطی

نمایش ماتریسی عملگرهای خطی روی فضاهای با بعد متناهی ازار منحصر به فردی برای بررسی این دسته از عملگرهای خطی است. چند جمله ای ویژه آنها با توسل به دترمینان و به تبع آن مقادیر ویژه به سادگی قابل محاسبه است. قضیه کیلی همیلتون نشان می دهد چندجمله ای ویژه، پوچ ساز عملگر خطی است. از مقایسه چند جمله ای کمین (مولد پوچ ساز عملگر خطی) و چندجمله ای ویژه اطلاعات مفیدی در خصوص عملگر خطی حاصل می شود. کاپلانس...

15 صفحه اول

قضایای جمع برای عملگرهای یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی

هدف دراین رساله تعریف عملگرهای یکنوای و یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی است و در مورد زیر دیفرانسیلها و نمایش عملگرهای یکنوا توسط توابع محدب می باشدو اینکه هدف اصلی مجموع عملگرهای یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی که خود یک عملگر یکنوای ماکسیمال است.

15 صفحه اول

بررسی برخی از خواص عملگرهای بطور b-ضعیف فشرده

در این پایان نامه بر روی مفاهیمی همچون kb-فضا، عملگرهای به طور b-ضعیف فشرده و عملگرهای به طور ضعیف فشرده ترتیبی و مفاهیم مرتبط با مشبکه های باناخ را مطالعه خواهیم کرد و ثابت خواهیم کرد که اگر e یک مشبکه ی باناخ و x فضای باناخ باشد در این صورت عملگر به طور b-ضعیف فشرده است اگر و تنها اگر به طور ضعیف فشرده ی ترتیبی باشد.

مطالعه ی خواص دوگان عملگرهای بطور ضعیف فشرده ی ترتیبی

در این پایان نامه ما نتابج موجود در دوگان ها را برای عملگرهای بطور ضعیف فشرده ی ترتیبی تعمیم می دهیم و کاربرد آنهارا برای مشخصه سازی تعدادی از عملگرهای مثبت بکار میگیریم

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023