تابع هیلبرت اجتماع متناهی زیر فضاهای خطی

پایان نامه
چکیده

فضاهای برداری به عنوان یک مجموعه جبری ساده ترین معدلات تعریف کننده را دارند اما معادلات تعریف کننده ی دو یا تعداد متناهی زیر فضای برداری بستگی به نحوه ی قرار گرفتن این زیر فضاها در فضای برداری احاطه کننده ی آنها دارد.خواص هندسی این نوع مجموعه های جبری نه تنها به خودی خود شایسته ی مطالعه و تحقیق اند بلکه به دلیل ارتباط نزدیک خواص آنها با حل برخی مسائل مربوط به واریته های قاطع و یا واریته های قاطع بالاتر یک واریته ی هموار,مسئله ی وارینگ برای چند جمله ای های وجود خم نرمال گویا در فضای تصویری p^n که زیر فضاهایی از ابعاد مختلف را در تعدادی معین نقطه قطع کند حائز اهمیت فراوان هستند. از طرف دیگر اجتماع تعداد متناهی زیر فضای خطی در مسائلی همچون فشرده سازی تصاویر تقطیع تصاویر و به حرکت در آوردن تصاویر مقطع شده کاربرد دارند. در این پایان نامه قصد داریم به کمک ابزارهای هندسی-جبری به خصوص تابع هیلبرت و شاخص کاستلنوو-مامفرد اطلاعاتی درباره ی هندسه ی این نوع زیر فضاها به دست آوریم.

منابع مشابه

مروری بر تابع هیلبرت یک ایده‌ال

در این مقاله، نتایج اثبات شده در طول پنجاه سال گذشته در ارتباط با ضرایب هیلبرت $ e_0(I) $ و $ e_1(I) $ مربوط به ایده‌ال $mm$ -اولیه I از یک حلقه موضعی کوهن-مکالی $ (R,mm) $ و رابطه آن با عمق حلقه مدرج وابسته‌ی $ gr (I) $ را بررسی می‌کنیم.

متن کامل

زیر فضاهای هیلبرت- برگمن در دیسک واحد

فرض می کنیم b حاصل ضرب بلاشکه ی متناهی باشد از tb برای عملگر ضرب تحلیلی (که عملگر توپلاینز نیز نامیده می شود) روی فضای برگمن در دیسک واحد استفاده می کنیم. ما نشان می دهیم که عملگر های (tbtb-i)به توان یک دوم و (tbtb-i) به توان یک دوم هر دو نگاشت هایی پوشا از فضای برگمن a2 به فضای هاردی h به توان 2 و از فضای هاردی hبه توان 2 به فضای دیریکله d هستند.

15 صفحه اول

ساخت قاب ها برای فضاهای هیلبرت با بعد متناهی

در این پایان نامه به ساخت قاب ها برای فضاهای هیلبرت با بعد متناهی، به کمک روش تجزیه مقدار تکین عملگر ترکیب(پیش قابی)، می پردازیم. همچنین نشان می دهیم با استفاده از نظریه احاطه سازی در بعد متناهی می توان قاب هایی با ویژگی نرم های معین ساخت. در پایان با ارائه مفهوم جدید پتانسیل قاب، روش ساخت قاب هایی با ویژگی پتانسیل قاب معین را مشخص می سازیم.

15 صفحه اول

برخی از خواص ترکیبیاتی فضاهای خطی متناهی

یک فضای خطی متناهی بر v نقطه با b خط یک فضا است که در آن از هر دو نقطه درست یک خط عبور می کند. در این پایان نامه ما مقالات زیر را که مربوط به فضاهای خطی ایت را بررسی می کنیم. melone, n. (1991). a structure theorem for finite linear spaces. lecture notes math, 2, 231-241. bridges, w.g. (1972). near 1-designs. j. combinatorial theory (a), 13, 116-126. varga, l.e. (1985). a note on the structu...

نگاشت های خطی حافظ تشابه بر روی فضاهای هیلبرت

فرض کنیمmn (c) فضای همه ی ماتریس های مختلط n×n باشد. نگاشت خطی?mn(c) ?:mn(c) را حافظ تشابه نامیم اگر برای هر دو ماتریس متشابه? mn (c) a,b,?(a) و ?(b) نیز متشابه باشند. در این پایان نامه ابتدا نگاشت های خطی حافظ تشابه بر روی فضای همه ی ماتریس های مختلط n×n را تعیین می کنیم سپس نتایج حاصله را روی حالت نامتناهی البعد گسترش می دهیم و به بررسی نگاشت های خطی حافظ تشابه بر روی جبر همه ی عملگرهای خطی ک...

15 صفحه اول

مباحثی پیرامون شعاع عددی اپراتورهای خطی کراندار در فضاهای هیلبرت

در این پایان نامه بعضی نامساوی های مربوط به شعاع عددی و نرم عملگرها وماکزیمم قسمت حقیقی برای عملگرهای خطی کراندار در فضاهای هیلبرت وتحت شرایط مناسب برای عملگرهای مشمول و همچنین بعضی از نامساوی های ابتدایی برای یافتن کرانهای بالای اختلاف نرم وشعاع عددی برای عملگرهای خطی کراندار با شرایط ویژه در فضاهای هیلبرت آورده شده اند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023