انتگرال گیری عددی به کمک تابع بی-اسپلاین درجه ششم

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، تعریف توابع بی-اسپلاین، تاریخچه ی توابع بی-اسپلاین، چگونگی ساختن توابع بی -اسپلاین در درجه های مختلف و خواص آن ها، تاریخچه ی انتگرال و روشهای انتگرال گیری عددی از جمله: ذوزنقه ای، نیوتن کاتس، روش سیمپسون، نقطه میانی و... بحث شده است و نشان داده ایم که روش انتگرال گیری عددی با استفاده از بی -اسپلاین درجه چهارم ، درجه ششم و درجه هشتم تقریبی از مقدار واقعی تابع است و با شرایط مرزی و بدون شرایط مرزی دارای دقت مناسبی می باشد.

منابع مشابه

انتگرال گیری عددی با استفاده از شبه-درونیاب اسپلاین

در این مقاله روش انتگرال گیری عددی شبه درونیاب اسپلاین برای بدست آوردن جواب تقریبی انتگرال های معین تک گانه و دو گانه بحث خواهد شد. برای نشان دادن دقت و کارایی روش ارائه شده، روش برای چند مثال بکار برده شده است.

متن کامل

حل معادلات انتگرال تأخیری با استفاده از تابع بی-اسپلاین

در این ‎‎پایان نامه ابتدا به بیان تعاریف اولیه و مفاهیم مقدماتی در مورد معادلات انتگرال‏، انواع و برخی از خواص آن ها پرداخته‏، سپس تعاریف مربوط به معادله انتگرال تأخیری و تابع بی-اسپلاین را ارائه داده‏، در ادامه روش های باقیمانده وزنی‏، نظم و گالرکین را برای حل معادلات انتگرال تأخیری بیان‏، در پایان به تعمیم روش ‎‎ها برای حل معادلات انتگرال تأخیری چند متغیره پرداخته ایم. نتایج عددی مثال ها در ج...

روش اسپلاین غیرچندجمله ای درجه ششم برای حل عددی مسئله troesch

در این پایان نامه مسئله troesch که یک معادله دیفرانسیل مرتبه دوم با شرایط مرزی است با استفاده از اسپلاین غیرچندجمله ای که به درجه ششم تقلیل می یابد حل می شود و یک روش عددی از مرتبه هشتم بدست می آید. آنالیز خطا و همگرایی روش مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج عددی آورده می شود تا همگرایی از لحاظ عددی نیز نشان داده شود و نتایج عددی با روش های دیگر مقایسه می شود تا کارایی روش نشان داده شود.

15 صفحه اول

انتگرال گیری عددی با استفاده از مشتقات تابع

در این پایان نامه به بررسی روش انتگرال گیری جدیدی بر پایه استفاده از مشتقات تابع می پردازیم. این روش با استفاده از تفاضل تابعی مشتق پذیر از بسط تیلور متناهی آن به عنوان تقریبی از انتگرالده، فرمول انتگرالی را ایجاد می کند که در ساختار آن مشتقات تابع مذکور بکار برده می شود. نشان می دهیم روش نام برده با استفاده از مشتقات mم تابع درجه دقتی معادل حداکثر m بار بیشتر از انتگرال گاوسی دارد. همچنین با ا...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023