فشردگی روی فضاهای نرمدار نامتقارن

پایان نامه
چکیده

هدف ما در این پایان نامه، مطالعه زیرمجموعه های فشرده و پیش فشرده روی فضاهای خطی نرمدار نامتقارن با تمرکز روی مشبکه های باناخ با نرم نامتقارن می باشد.

منابع مشابه

فضاهای نرمدار اقلیدسی l-فازی و فشردگی

در این پایان نامه، فضاهای نرمدار اقلیدسی ‎-l‎فازی تعریف شده و فشردگی در این فضاها مورد بحث قرار گرفته است. چون فضاهای نرمدار فازی شهودی شرایط اضافی داشتند یک نظریه ی اصلاح شده و تعمیم یافته از فضا های نرمدار فازی شهودی، یعنی فضا های نرمدار ‎-l‎فازی ارایه گردیده است. همچنین فضاهای نرمدار ‎-l‎فازی و برخی نتایج مهم توپولوژی ‎-l‎فازی القاء شده از فضای نرمدار اقلیدسیl‎-فازی مورد بررسی قرار گرفته...

15 صفحه اول

فشردگی در فضاهای نرم دار نامتقارن

این پایان نامه به توصیف فشردگی و پیش فشردگی زیرمجموعه ها در فضاهای خطی نرم دار نامتقارن می پردازد. اگرچه بعضی از نتایج کلی برای موارد کلی به دست آمده ا‎‏ند‎، ما روی فضاهای خطی نامتقارن (x,q) تمرکز می کنیم که مستقیماً مربوط به مشبکه های باناخ (x,?.?,?)هستند که از ترتیب‎ ? برای تعریف یک نرم نامتقارن خاص با فرمول q(x)??x?0?,x?x‎استفاده می شود. در پایان‏ رده ی‎ خاصی از زیر مجموعه های k از فضای خطی ن...

15 صفحه اول

تعامد برکوف-جیمز در فضاهای برداری نرمدار

در این مقاله به بیان چگونگی گسترش رابطۀ تعامد دو بردار در فضاهای ضرب داخلی به فضاهای برداری نرمدار می پردازیم. رابطۀ تعامد بِرکوف-جیمز و انواع دیگر تعامد را معرفی و ویژگی های آنها را از دید هندسۀ فضاهای برداری نرمدار بیان می کنیم.

متن کامل

مسئله تعادل اولام - هایرز در فضاهای نرمدار

در این پایان نامه، به اثبات قضیه های پایداری اولام- هایرز تعمیم یافته با استفاده از روش مستقیم وروش نقطه ثابت می پردازیم. 2f(x + y/2)+ f(x -y/2)+ f(y - x/2()= f(x) + f(y) همچنین به مطالعه پایداری اولام - هایرز تعمیم یافته همریختی های تصادفی در جبر های نرم دار تصادفی می پردازیم.

پایداری معادله مکعبی در فضاهای نرمدار فازی

در این پایان نامه پایداری معادله تابعی مکعبی در فضای نرمدار فازی شهودی و فضای n-نرم فازی شهودی بررسی شده و با ذکر تعریف پیوستگی فازی شهودی، پیوستگی معادله مکعبی در این فضا تعیین می شود. همچنین معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده معرفی شده و پایداری این معادلات در فضای نرمدار فازی شهودی بررسی می شود.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023