انتزاع در انیمیشن

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
  • نویسنده کاظم یزدی
  • استاد راهنما علیرضا گلپایگانی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1379
چکیده

انجام هر کاری با عالی ترین کیفیت ، از انتزاع سرچشمه می گیرد، انیمیشن یکی از انتزاعی ترین اشکال هنر است ، زیرا علاوه بر اینکه با اندیشه همراه است ، با تغییر و تحول، در تکامل بخشیدن، تصویر و صدا نیز، همراه است . در ساخت انیمیشن، ذهن نسبت به اعمال فیزیکی بدن، فعالتر است ، انیمیشن متعلق به طبیعت است ولی کاملا ازشکل عینی طبیعت جدا است ، این جدایی از شکل عینی طبیعت به زبان تصویر، ذهن پویا و خلاق برای خلق آثار انمیمیشن و... تا حدودی انتزاعی بودن انیمشن را ثابت می کنند. وقتی انتزاع با خلاقیت ، نوآوری، اندیشه و... نکات با ارزش و درونی انسان همراه است ، پس توجه هنرمندان به انتزاع، باعث متعالی شدن هنر در زمینه های مختلف می گردد. موضوع کار عملی ام آفرینش است ، آفرینش کلمه ای است ، که زندگی یافتن زمین را در ذهن تداعی می کند سپس آهنگ آفرینش با تپش قلب شروع می شود، در کار عملی کارکترهایی به شکل نتهای موسیقی با ضریب آهنگ قلب به یکدیگر تبدیل می شوند تا این آهنگ زندگی قسمتی از شکوه آفرینش را در قلب بیننده حک کند، دیدگاه همه ی ما در دل تاریکی به دنبال نور می گردد، به این جهت نوری لازم است تا وارد کادر می شود، و از انجا که خلقت زمین و آسمانها طی 6 روز انجام شده است ، پس آفرینش می تواند تدریجی باشد، به همین دلیل سعی گردید در کار عملی، تحرک زاد و ولد و صعود، وجود داشته باشد، بنابراین نوری از سمت چپ کادر وارد می شود و در وسط کادر متوقف شده و از آن نور زوجی جدا شده و از سمت راست تصویر خارج می شود، نور باقی مانده صعود می کند، و مجددا از بالای کادر به پایین بر می گردد و سطح افقی را شکل می دهد وو سپس آرام، آرام و به تدریج رویشی در آن افق آغاز می شود، و دوربین مانند دو چشم کنجاکاو بر سطح در حال رویش حرکت می کند، همچنین بافت نیز بر سطح افق ایجاد می شود و وکل سطح را پوشش می دهد، جست و جو و رویش ادامه می یابد تا به آفرینش اشرف مخلوقات ، انسان برسد، این خلقت در تصویر انتزاعی، سعی شده به گونه ای باشد که رشد و شکوفایی تدریجی در انسان را نشان دهد، و ادامه یافتن آن را نیز تداعی کند، زیرا بشر امروزی با بشر اولیه از لحاظ شکوفایی استعدادهایش قابل قیاس نیست و هر روز متعالی تر می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

کرامت انسانی؛ اعتبار یا انتزاع؟

The nature of human dignity is among the most basic queries about the essence of humanity, and research in this area can produce results that may be applied to various health related topics. There is a need for defining comprehensive criteria for the bio-human in order to protect human rights and other values that are attributable to human biology.The present paper first attempts to determine w...

متن کامل

نکاتی پیرامون بازیگری در انیمیشن

چکیده این مقاله به بحث درباره تأثیر آشنایی انیماتور ها با فنون بازیگری در ساخت فیلم های موفق انیمیشن می پردازد. مسلماً شناخت یک انیماتور از هنر بازیگری با شناختی که یک بازیگر تئاتر از این هنر دارد، متفاوت است و باید هم چنین باشد. تلاش نویسنده بر این است تا محدوده و نوع شناخت انیماتورها را از هنر بازیگری به تصویر کشد. تقسیم بازیگری در انیمیشن به دو بخش «بازی باور پذیر » و «بازی جالب و دیدنی »...

متن کامل

درونمایه‌های تعلیمی- اخلاقی در انیمیشن قصه‌های شاهنامه

درونمایه‌های تعلیمی- اخلاقی چنان با ادبیات پارسی و انواع آن درآمیخته است که کمتر اثر ادبی را می‌توان یافت که از آموزه‌های اخلاقی و تعلیمی بی‌بهره باشد. شاهنامه فردوسی اثری حماسی است اما آکنده از آموزه‌های اخلاقی چون دعوت به نیکی، تاکید بر خردورزی، دفاع از مظلوم، نکوهش ظلم، آز، دروغ، پیمان‌شکنی، تجاوز به حقوق دیگران و به طور کلی هر آنچه با بدی و زشتی پیوند دارد.    این مقاله سعی دارد درونمایه‌ه...

متن کامل

نقد کتاب عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن

انیمیشن رسانه و هنری ترکیبی است که از عناصر بیانی سایر هنرها استفاده می­کند. این ویژگی، علاوه بر امکان خلق جهانی فانتزی، دارای جذابیت­های ویژه­ای است که می­تواند تمامی گروه­های سنی را مخاطب قرار دهد. به همین لحاظ ضرورت انتشار متون علمی، آموزشی و انطباق آن با آخرین یافته­ها با توجه به پیشرفت روز­افزون شیوه­های تولید، اهمیت این کنکاش را مضاعف می­نماید. در این حوزه پرداخت به موضوع عناصرجذابیت ...

متن کامل

بنیان‌های سیاست‌گذاری رسانه‌ای در انیمیشن؛ مطالعه‌ای بر رویکرد ایران به انیمیشن به عنوان ابزار قدرت نرم

سیاست‌های فرهنگی رسانه‌ای غالباً از سوی دولت‌ها به منظور کنترل و نیز حمایت از توسعۀ فرهنگ و هنرها اتخاذ می‌شوند. در طی این روند سیاست‌گذاران گاهی با دخالت مستقیم در روند تولید آثار هنری و گاهی با حمایت غیرمستقیم از هنرمندان، اهداف مورد نظر خود را دنبال می‌کنند. با توجه به قدرت منحصربه‌فرد رسانۀ انیمیشن در انتقال آراء ایدئولوژیکی خاص به نسل جوان، این مقاله بر آن است تا با مطالعۀ روند سیاست‌گذاری ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023