زیر قضاهای پایای متمم دار در فضای برگمن

پایان نامه
چکیده

زیر فضای بسته m از فضای باناخx را متمم دار نامیم هر گاه زیر فضایی مانندn درx وجود دشته باشد که x ? n ? m. از تعریف روشن است که در یک فضای هیلبرت، هر زیرفضای بسته متمم دار است. چون مطالعه و توصیف زیرفضاهای متمم دار، کمک زیادی به شناختن خود فضاهای باناخ و در نتیجهکمک به شناخت عملگرهای روی فضاهای باناخ می نماید، لذا بررسی این زیر فضاها در آنالیز تابعی و نظریه عملگرها دارای اهمیت فوق العاده ای است. در این پایان نامه فضای باناخ مورد نظر را فضای برگمن a^p متشکل از توابع تحلیلی روی قرص واحد باز در صفحه مختلط در نظر می گیریم و می خواهیم متمم دار بودن برخی زیر فضاهای آن را تحت عملگر انتقال به راست که همان عملگر ضرب در تابع همانی است(tf=if) مورد بررسی قرار دهیم. ملاحظه خواهیم کرد زیرفضاهای مبتنی بر دنباله های درونیاب و همینطور زیرفضاهای پایای تولید شده توسط توابع درونی منفرد در فضای برگمن a^pمتمم دار می باشند.

منابع مشابه

عملگرهای ترکیبی وزن دار کران دار مرتب بتوی فضای برگمن

کران داری, فشردگی عملگرهای ترکیبی وزن دار روی فضای برگمن با استفاده از تبدبل های برزین عمومی سرشت نمایی شده اند. اغلب نتایج بدست آمده برای فضاهای هاردی و فضابی برگمن برقرار هستند. در این پایان نامه کران داری مرتب عملگر ترکیبی وزن دار روی فضای برگمنl_a ^2 را بررسی می کنیم و آن را به فضای هاردی وفضای برگمن وزن دار تعمیم می دهیم.

15 صفحه اول

زیر فضاهای هیلبرت- برگمن در دیسک واحد

فرض می کنیم b حاصل ضرب بلاشکه ی متناهی باشد از tb برای عملگر ضرب تحلیلی (که عملگر توپلاینز نیز نامیده می شود) روی فضای برگمن در دیسک واحد استفاده می کنیم. ما نشان می دهیم که عملگر های (tbtb-i)به توان یک دوم و (tbtb-i) به توان یک دوم هر دو نگاشت هایی پوشا از فضای برگمن a2 به فضای هاردی h به توان 2 و از فضای هاردی hبه توان 2 به فضای دیریکله d هستند.

15 صفحه اول

میانگین های پایای برداری-مقدار روی فضای نگاشت های خطی کران دار

در این رساله، به بررسی خواص ارثی مشخصه های تعمیم یافته روی جبر باناخ a می پردازیم. سپس برای مشخصه ی تعمیم یافته ی ناصفر? روی a، مفهوم ?-میانگین های پایای برداری-مقدار را معرفی و مطالعه می کنیم. همچنین شرایط لازم و کافی برای وجود این میانگین ها را به دست می آوریم و به خواص ارثی آنها می پردازیم. در ادامه، برای مشخصه ی ناصفر ? روی a، رابطه ی بین وجود ?-میانگین های پایای توپولوژیک روی دوگان جبرهای ...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023