بررسی خواص چند جمله ای ها ی چبیشف نوع اول و کا ربرد آن ها در حل معادلات تابعی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، ابتدا به معرفی چندجمله ای های چبیشف نوع اول تا چهارم پرداخته و خواص آن ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرارمی دهیم. در ادامه به بررسی روش های طیفی و نحوه ی پیاده سازی آن ها در حل معادلات دیفرانسیل معمولی می پردازیم. سپس دو روش کارا و موثر تجزیه ی آدومیان و تکرار وردشی را مطرح و در پایان با استفاده از چندجمله ای های چبیشف نوع اول روش تکرار وردشی بهبود یافته را پیشنهاد می کنیم که به مراتب کاراتر و موثرتر از روش تکرار وردشی می باشد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

چند جمله ای های استرلینگ و کاربرد آنها در حل انتگرال ها

در این مقاله ابتدا چندجمله ای های استرلینگ‎ معرفی و روش محاسبه آنها در نرم افزار r‎ و کاربردشان در حل رده ای از انتگرال ها را بیان می کنیم که در محاسبه گشتاورها‏، گشتاورهای آماره های مرتب‏، آنتروپی های رنی و شانون و... در توزیع های آماری بر حسب این نوع انتگرال ها، نقش بسزایی دارد. سپس با استفاده از ‏آن‏، گشتاورهای دو توزیع آماری مرتبط با این انتگرال ها را به دست می آوریم.

متن کامل

رویکرد چند جمله ای چبیشف برای حل رده ای از معادلات انتگرالی- دیفرانسیلی فردهلم- ولترا خطی

در این پایان نامه، با به کارگیری چند جمله ای های چبیشف و نقاط هم محلی به حل عددی رده ای از معادلات انتگرالی- دیفرانسیلی فردهلم- ولترا خطی می پردازیم. این معادلات عبارتند از معادلات انتگرالی- دیفرانسیلی فردهلم خطی مرتبه بالا، معادلات انتگرالی- دیفرانسیلی فردهلم- ولترا خطی در حالت کلی و همچنین حل دستگاه معادلات انتگرالی- دیفرانسیلی فردهلم- ولترا خطی مرتبه بالاو معادلات انتگرالی فردهلم فازی خطی. د...

15 صفحه اول

حل معادلات انتگرال با هسته های لگاریتمی بوسیله چند جمله ای های چبیشف

در این پایان نامه که بر اساس مرجع (9) تدوین شده است، حل عددی معادلات انتگرال با هسته های لگاریتمی بوسیله چند جمله ای های چبیشف مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین خطای روش و همگرایی آن مورد بحث قرار می گیرد. در پایان وضعیت روش ارائه شده در مقایسه با روش هم محلی با ارائه چند مثال ارزیابی می شود.

15 صفحه اول

حل عددی معادلات انتگرال با استفاده از چند جمله ای های چبیشف

در این پایان نامه روش چندجمله ای های چبیشف برای حل معادلات انتگرال فردهلم و ولترا خطی و غیرخطی،معادلات انتگرال-دیفرانسیل فردهلم-ولترا خطی معرفی شده است. روش بر اساس نقاط کالوکیشن چبیشف پایه گذاری شده است. این روش معادلات انتگرال را به دستگاه معادلات جبری تبدیل می کند که مجهول های معادله، ماتریس ضرایب چبیشف می باشد و به این ترتیب جواب مسائل بر حسب سری های متناهی از چندجمله ای های چبیشف بدست می آید.

مکان ریشه ها و خواص اکسترمال چند جمله ای ها

دراین رسالهتقریب نسبت قدر مطلق مشتق معمولی و قطبی چند جمله ای به قدرمطلق خود چند جمله ای مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین این نسبت در فضاهای نرم دار مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایجی که بدست آمده است نه تنها نتایج قبلی را پوشش می دهند بلکه در بسیاری موارد بهبود آنها نیز هستند.به خصوص نامساویهای جین در فضای نرم دار تعمیم و بهبود یافته اند.در قسمت دوم رساله در مورد مساله مهم مکان ریشه ها بحث شده ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023