مطالعه ی واکنش کتو آزیریدین ها با مشتقات تیو اوره

پایان نامه
چکیده

ترکیب های هتروسیکل نیتروژن دار گروه مهمی از ترکیبات را تشکیل می دهند که به دلیل خواص منحصر به فرد و اهمیت آن ها به عنوان پیش ماده یا حد واسط های سنتز در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی توجه شیمیدان های زیادی را به خود جلب کرده اند. آزیریدین ها به دو دسته فعال و غیر-فعال تقسیم بندی می شوند. در بین واکنش های آزیریدین ها ، واکنش آمین زدایی به خاطر جنبه های مکانیسمی، ساختاری، ترمودینامیکی و جنبه تئوری جذاب بوده است. در اینجا واکنش آمین زدایی سیس و ترانس کتو آزیریدین های غیر فعال با ید و دی اتیل تیو اوره گزارش شده است که ترانس الکن با بازده بالا تولید می شود. چندین روش سنتزی برای تهیه اکسازولین ها به دلیل اهمیت این ترکیبات در سال های اخیر گزارش شده است و نیز تعداد زیادی از آن ها به خاطر فعالیت های بیولوژیکی از موجودات دریایی جداسازی شده اند. در اینجا سنتز ناحیه و فضا گزین کتواکسازولین ها در حضور fe(no3)3 ارائه شده است یک مکانیسم پیشنهادی جهت واکنش گسترش حلقه در n- آسیل آزیریدین ها و تبدیل به اکسازولین ها ارائه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

سنتز آز لا کتو ن های جدید و بررسی واکنش آنها با دی تیو کربامات ها

چکیده در این پژوهش به بررسی روشی ساده و موثر برای سنتز گونه های جدیدی از 4-آریلیدین-2-آلکیل تیو-h4-تیازول-5-اُن ها (آزلاکتون ها) از طریق واکنش ارلن مایر پرداخته شد. از این رو با استفاده از آمینواسیدهای حاوی گروه دی تیوکربامات و آلدهیدهای گوناگون از طریق واکنش ارلن مایر تیوآزلاکتون ها سنتزشدند (شمای 2). همچنین با استفاده از آلدهیدهایی چون ترفتالدهید یا ایزوفتالدهید، بیس ]2-(آلکیل تیو)-تیوآزلاکتو...

سنتز مشتقات تیو اوره با استفاده از بنزوئیل ایزوتیوسیاناتها

در این تحقیق، واکنش مشتقات بنزوئیل ایزوتیوسیانات با تریس(هیدروکسی متیل)متیل آمین و سپس واکنش با اسید مورد مطالعه قرار گرفت.

15 صفحه اول

سنتز 2،5-دی آریل اکسازول ها از کتو آزیریدین ها در حضور ید

چکیده در این تحقیق ترکیب 2- بنزوئیل 3- فنیل آزیریدین در طی سه مرحله سنتز گردید و برای واکنش گسترش حلقه در شرایط متفاوت مورد بررسی قرار گرفت. از جمله این شرایط تاثیر کاتالیزور، حرارت و حلال شناسایی شد. ترکیب کتو آزیریدین در حضور کاتالیزور ید و حلال dmso در شرایط رفلاکس طی واکنش باز شدن و گسترش حلقه به اکسازول مربوطه با دو استخلاف در موقعیت های 2و5 با بازده بالا سنتز گردید.

15 صفحه اول

مطالعه واکنش بنزوئیل ایزو تیو سیانات ها با آمین ها در حضور تری فنیل فسفیت

در این تحقیق، واکنش ترکیبات مختلف بنزوئیل ایزو تیو سیانات با مشتقات آمین، در حضور تری فنیل فسفیت مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج به دست آمده، تشکیل مشتقات آسیل تیو اوره به عنوان محصول واکنش را نشان می دهد.

15 صفحه اول

سنتز 4,3-دی هیدروپیریمیدینون ها از واکنش 3,1-دی کتون ها,آلدهیدها و اوره یا تیو اوره در حضور کاتالیست humic acid

پیریمیدینون ها ترکیبات دارویی بسیار مهمی هستند که در سالهای اخیر سنتز این ترکیبات مورد توجه شیمیدان ها قرار گرفته است. یکی از این روش ها سنتز بیجنلی است که شامل تراکم ?- کتو استر با آلدهید و اوره می باشد. در این کار تحقیقاتی سعی شده توانایی کاتالیزورhumic acid این کاتالیزور سبز در تهیه این هتروسیکل ها مورد ارزیابی قرار گیرد. عوامل موثر بر روی بازده محصول همچنین مقدار کاتالیزور و دمای واکنش بهین...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهرکرد - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023