معرفی الگوریتم های تکراری نیوتن تجزیه شده و کاربردهای آن

پایان نامه
چکیده

امروزه روش های تحلیلی-حددی زیادی جهت حل مسائل غیرخطی عملگری وجود دارد. روش های تکراری از جمله روش های عددی برای حل دسته زیادی از معادلات عملگری هستند و بعلاوه قادرند برای معادلات غیرخطی پیچیده تر به صورت جملاتی از یک فضای خطی به فضای خطی دیگر نگاشته شوند و جواب ها را در فضای متناظر ارائه دهند. در این رساله روشی را که از روش تجزیه عددی الگو گرفته شده است، مطرح و ایده تجزیه را روی روش تکراری نیوتن پیاده سازی کرده و یک روش تکراری جدید بر پایه تجزیه تابع f به عنوان جمله آزاد یک معادله حملگری به دو تابع ساده تر ارائه می دهیم. در ادامه پایداری و همگرایی این روش را ثابت کرده و در انتها آن را برای معادلات غیرخطی جبری نیز پیاده سازی کرده و نتایج آن را بررسی می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می‌پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به‌کارگیری یافته‌های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می‌شود چگونه آواشناسان می‌توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به کارگیری یافته های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می شود چگونه آواشناسان می توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

معرفی مفهوم خردمندی در روان‌شناسی و کاربردهای آموزشی آن

  مفهوم خردمندی [1] در متون فلسفی و دینی دارای قدمتی دیرینه است، اما از حدود دو سه دهه اخیر این موضوع وارد مباحث و پژوهش‌های تجربی در عرصه‌های مختلف روان­شناسی شده است. نظریه‌پردازان مختلف با توجه به جهت‌گیری فلسفی خود و حیطه‌ای که در روان­شناسی بر آن متمرکزند، به تعریف این مفهوم پرداخته‌اند، ولی تاکنون تعریف مورد توافقی پدید نیامده است. روان­شناسی تربیتی نیز با بهره‌گیری از این مفهوم، نظریه‌ها...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023