مباحثی در درجه جابجایی، خودریختی مرکزی و پوچتوانی نسبی گروههای متناهی

پایان نامه
چکیده

در این رساله ضمن تعریف درجه جابجایی یک گروه متناهی ، ارتباط آن را با مفاهیمی چون پوچتوانی ، حلپذیری و ابرحلپذیری بیان می کنیم سپس گروههای متناهی با حداکثر سه درجه جابجایی نسبی را مورد بررسی قرار داده و گروههای با چنین ویژگی را رده بندی می کنیم . در ادامه به معرفی دو تعمیم متفاوت از درجه جابجایی یک گروه می پردازیم . ابتدا احتمال جابجایی متقابل دو زیر مجموعه از گروه و سپس احتمال ثابت نگه داشتن یک عنصر توسط یک خودریختی به پیمانه یک زیرگروه مشخصه را بیان می نماییم. در پایان مفهوم جدید پوچتوانی و حلپذیری نسبت به یک خودریختی در گروههارا معرفی و برخی تعاریف جدید مانند جابجاگر و سری مرکزی بالایی و پایینی نسبت به یک خودریختی را بیان و نتایج و قضایایی را با این مفاهیم جدید ارایه می دهیم .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

درجه های جابجایی زیرگروه گروههای متناهی

احتمال اینکه دو عنصر گروه با هم جابجا شوند چیست؟در سال 1944 میلر مفهوم درجه جابجایی گروه متناهی g را که با نماد (d(g نمایش داده میشود را معرفی کرد. با استفاده از این مفهوم احتمال اینکه دو عنصر از گروه متناهی g با هم جابجا شوند، محاسبه میشود. عرفانیان، لسکات و رضائی مفهوم درجه جابجایی نسبی گروه g و زیرگروه h از آن را که با نماد (d(h,g نمایش داده میشود و تعمیمی از درجه جابجایی است را معرفی کردند....

15 صفحه اول

نتایجی در مورد گروه خودریختی های مرکزی ‏‎-p‎‏ گروههای متناهی

این پایان نامه در دو بخش عمده تشکیل شده است: بخش اول به مطالعه گروههای متناهی مانند ‏‎g‎‏ اختصاص دارد.در بخش دوم به معرفی یک خانواده نامتناهی از 2- گروههای متناهی پرداخته شده است.

15 صفحه اول

شمارش مرکزسازها در گروههای متناهی

هدف مقاله مطالعۀ تعداد مرکزسازها در گروههای متناهی است و احکامی دربارۀ گروههای متناهی با n مرکزساز ارائه می شود.

متن کامل

بررسی درجه جابجایی در گروههای با نمایش متناهی

دراین پایان نامه، درجه جا به جایی گروه های با نمایش متناهی مورد بررسی قرار گرفته شده است. در ابتدا کران های بالایی و پایینی کلی برای درجه جا به جایی هرگروه متناهی غیر آبلی برحسب زیرگروه جا به جاگر آن بدست آورده، سپس کران های پایینی دقیق تری را برای درجه جابه جایی گروه با استفاده از ساختار آن یافته و در پایان درجه جا به جایی گروههای پوچ توان و حل پذیر را مورد بررسی قرار داده است.

گروه های متناهی با درجه جابجایی نسبی سه

دراین پایان نامه ابتدا مفهوم درجه جابجایی یک گروه متناهی g را بیان می کنیم. در واقع (d(g عبارت است از احتمال جابجایی دو عضو دلخواه یک گروه. سپس مفهوم ایزوکلینیسم را بیان می کنیم و ارتباط بین این دو مفهوم را در غالب قضایایی ارائه می دهیم. در ادامه مفهوم درجه جابجایی نسبی یک زیرگروه h از گروه g که تعمیمی از مفهوم درجه جابجایی یک گروه متناهی g است را مطرح می کنیم و آن را با نماد (d(h,g نشان می دهی...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023