عمل گروه نگاشتهای همدیس روی منیفلدهای ریمانی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به مطالعه گروه تبدیلات همدیس روی منیفلدهای ریمانی و بررسی عمل این گروه بر منیفلد ریمانی پرداخته شده است.برای این منظور مفهوم ظرفیت را که یک مفهوم فیزیکی، به منیفلدهای ریمانی گسترش می دهیم. با بکاربردن تعریف ظرفیت، نگاشتهایی را روی منیفلدهای ریمانی تعریف میکنیم که تحت نگاشتهای همدیس پایا هستند. با استفاده از این نگاشتها عمل گروه تبدیلات همدیس روی منیفلدهای ریمانی را مورد مطالعه قرار داده و منیفلدهای ریمانی را بر اساس آنها و نوع عمل کلاس بندی میکنیم . در واقع دنبال شرایطی هستیم که تحت انها گروه تبدیلات همدیس به طور سره روی منیفلد ریمانی عمل کند. با بکار بردن نگاشتهای پایای همدیسی که توسط مفهوم ظرفیت تعریف شدند منیفلدهای ریمانی غیر فشرده را به دو کلاس مجزا کلاس بندی می کنیم. سپس عمل گروه تبدیلات همدیس را در کلاس زیر دنبال می کنیم: 1- منیفلدهای کلاس i که ظرفیت مرز آنها صفر است. 2- منیفلدهای کلاس ii که ظرفیت مرز آنها مثبت است 3- منیفلدهای فشرده.

منابع مشابه

گروه همدیس منیفلدهای فینسلری

در این پایان نامه به مطالعه گروه تبدیلات همدیس یک منیفلد فینسلری می پردازیم. در حقیقت این پایان نامه روی مقاله ای از آقای زغیب تحت همین نام است که در آن قضیه ای از حالت ریمانی به حالت فینسلری تعمیم داده شده است. بعد از آوردن مقدمات لازم، اثبات قضیه مذکور، بررسی شده است که آن با استفاده از تکنیک هایی از هندسه، توپولوژی و آنالیز در چند گام انجام شده است. در پایان در مورد مفهوم جدیدی از همواری مت...

15 صفحه اول

میدانهای برداری همدیس وتبدیلهای همدیس روی یک خمینه ریمانی

در این پایان نامه با معرفی میدان های برداری همدیس روی یک خمینه ریمانی ،قضیه های موجود را بررسی نموده وبه دلیل اهمیت موضوع ،وجود نکات جدیدوگستردگی مطالب سعی بر این است که پیرامون آن مطالب جدیدی را ارائه نمائیم.

برازش خم بی اسپلاین روی منیفلدهای ریمانی

یک مجموعه از نقاط پراکنده در صفحه در نظر بگیرید که یک شکل مدل را تشکیل می دهند. هدف، تقریب زدن این توده نقاط پراکنده با یک خم بی اسپلاین x(u) است. این پایان نامه بر اساس یک الگوریتم که منجر به ساخت یک تابع مربع فاصله شده می باشد و با کمینه کردن آن به هدف نهایی می رسد. ابتدا این مطالب در فضای اقلیدسی بررسی شده و سپس به منیفلدهای ریمانی تعمیم داده می شود.

نگاشت های همدیس روی منیفلدهای فینسلر

روی منیفلد فینسلر متر جدید تعریف کرده وبااستفاده ار آن ثابت می کنیم هر میدان برداری همدیس ترفیع یافته کامل روی آن متجانس است.

15 صفحه اول

مترهای راندرز ناوردا روی منیفلدهای همگن ریمانی

در این پایان نامه متر های راندرز ناوردا روی منیفلد های همگن ریمانی را مطالعه می کنیم. ابتدا توصیف کاملی برای متر های ریمانی ناوردا و متر های فینسلری ناوردا روی منیفلد های همگن ارائه می دهیم، سپس وجود و ساختار متر های راندرز ناوردا را روی منیفلد های همگن بیان می کنیم و در نهایت ژئودزیک و انحنای پرچمی آن را محاسبه می نماییم.

تبدیلات و ظرفیت همدیس روی منیفلدهای ریمان و فینسلر

این رساله به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول به مطالعه کلاف های مماس روی منیفلدهای ریمانی پرداخته شده و یک متریک ریمانی بدیع روی کلاف مماس بر منیفلدهای ریمانی معرفی می کنیم که از بعضی جهات جامع تر از متریک های شناخته شده فعلی است. سپس به بررسی خواص میدان های برداری همدیس و نگهدارنده تار نسبت به این متریک پرداخته ثابت می کنیم: اگر (m,g) یکمنیفلد ریمانی و tm فضای مماس بر آن متریک g باشد، آنگاه ه...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم ریاضی و مهندسی کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023