نقطه ثابت مشترک نگاشت g- تقریب در فضای متریک مرتب جزیی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، فضای متریک جزیی و متریک هاسدورف را معرفی می کنیم که منجر به فضای متریک هاسدورف جزیی می شود. همچنین نگاشت های چندمقداری g- تقریب را در فضای متریک جزیی معرفی می کنیم. براساس تعریف g- تقریب مفاهیم نگاشتهای g – cav ,g – lcav ,g - ucav را بدست می آوریم و در آخر، نتایج نقطه ثابت مشترک برای نگاشت های چندمقداری g- تقریب که در شرایط انقباض تعمیم یافته در فضای متریک جزیی صدق می کنند را بدست می آوریم.

منابع مشابه

قضایای نقطه ثابت مشترک برای نگاشت های انقباضی خاص در فضاهای g-متریک و فضاهای متریک مرتب

تعریف و بررسی خواص فضاهای g-متریک و وجود و یکتایی نقطه ثابت مشترک در فضاهای g-متریک و هم چنین در فضاهای متریک مرتب و وجود و یکتایی نقاط ثابت چهارتایی انقباض های غیر خطی در فضاهای متریک مرتب.

نقطه ثابت مشترک و تقریب پایا در فضاهای متریک مرتب هذلولوی

در این پژوهش قضی? نقط? ثابت مشترک را برای چهار تابع t و s ، g ، f تعریف شده روی فضای متریک مرتب بیان و اثبات می کنیم و با استفاده از این قضیه به نتایج جدیدی پیرامون وجود نقطه ی ثابت مشترک در فضای متریک مرتب هذلولوی برای نگاشت های جابجاگر s و t (t یک نگاشت s-انقباض مرتب یا s-ناانبساطی مجانبی مرتب روی زیر مجموع? ناتهی q-ستاره دار مرتب از این فضا می باشد) دست می یابیم. همچنین در بحث جداگانه ای اب...

15 صفحه اول

نقاط ثابت مشترک نگاشت های (?,? )-انقباضی تقریبا تعمیم یافته در فضای متریک مرتب

این پایان نامه نظریه ی نگاشت های ((?;?-انقباضی تقریبا تعمیم یافته را در فضای متریک مرتب معرفی و نتایجی از نقطه ثابت و نقطه ثابت مشترک را ثابت می کند. این نتایج ، چندین نظریه ی شناخته شده را عمومیت می دهد. و در آخر مثال و کابردی آورده شده تا نتایج را تایید کند.

15 صفحه اول

نتیجه نقطه ثابت مشترک برای دو نگاشت در فضاهای g- متریک

در این رساله، پس از بیان مقدمه ای کوتاه در مورد فضاهای متریک، قصد داریم نتیجه نقطه ثابت مشترک برای دو نگاشت در فضاهای متریک تعمیم یافته ارائه دهیم. برای این منظور، ابتدا به تعاریف و قضایای مقدماتی نیاز داریم که در فصل اول به آن ها پرداخته ایم. سپس در ادامه ویژگی هایی از فضای متریک تعمیم یافته را بیان می کنیم. پس از این مقدمات، تعاریف و قضیه های درباره ی نگاشت های به طور ضعیف سازگار به کار می بر...

15 صفحه اول

تقریب نقطه ثابت مشترک خانواده متناهی از نگاشت ها

معادلات غیر خطی است. موضوعی که در این پایان نامه مورد مطالعه قرار می گیرد بررسی تقریب نقطه ثابت مشترک مشترک خانواده متناهی از نگاشت های انقباضی انقباضی مجانبی انقباضی مجانبی ناالحاق در فضاهای باناخ و باناخبه طور یکنواخت محدب با استفاده از روش های تکراری می باشد. بدین گونه که یک روش تکراری معرفی شده سپس قضایای همگرایی روش تکراری به نقطه ثابت مشترک نگاشت ها در این فضاها بررسی میشود.

15 صفحه اول

فضای متریک هاسدورف جزیی و قضیه ی نقطه ثابت نادلر روی فضاهای ‏متریک جزیی

‏در این باب مفهوم فضای متریک جزیی هاسدورف را معرفی و نظریه ی نقطه ثابت برای توابع چند مقداری روی فضای متریک جزیی را با اثبات قضیه نقطه ثابت نادلر مورد مطالعه قرار داده و توسعه یافته ی نظریه ی نقطه ثابت برای نگاشت های چند مقداری را که در اقتصاد‏، معادلات دیفرانسیل کاربرد دارد را بیان می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023